Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM (2،299 دلار) یکی از معدود لنزهای بزرگنمایی سیستم است که محدوده استاندارد را پوشش می دهد ، کاربردی برای همه چیز ، از مناظر گرفته تا پرتره. دیافراگم روشن آن به ویژه برای متخصصین عروسی و سایر افرادی که نیاز به عکس گرفتن صریح در نور دشوار دارند ، جذاب است و تثبیت کننده نوری به شما امکان می دهد تا سرعت شاتر را تا جایی که IBIS قادر به کنترل خود نیست ، فشار دهید. این همان چیزی است که شما از بهترین لنز دوربین Canon و برنده جایزه PCMag Editors ‘Choice انتظار دارید.

سری L کانن

اندازه RF 24-70mm F2.8 با اندازه 5.0 در 3.5 اینچ (HD) است ، به راحتی خجالتی است و از فیلترهای جلو 82 میلی متری پشتیبانی می کند ، مطابق با لنزهای مشابه برای سیستم های نیکون و سونی.

این در مقایسه با RF 28-70mm F2 L USM ، لنز پیشرفته ای که در سیستم های دیگر فاقد آنالوگ است ، بزرگنمایی معقول تری برای حمل است. ما عمق میدان کم را که از بزرگنمایی F2 بالا بدست می آورید دوست داریم ، اما این مقدار 3.1 پوند به کیت شما اضافه می کند.

رقیب دیگر سیستم که باید در نظر گرفت RF 24-105mm F4 L IS USM است. این فاصله کانونی بیشتر را پوشش می دهد ، اما فقط نیمی از آن روشن است. این هنوز هم قادر به عمق کم میدان است ، یکی از مزایای سیستم فول فریم ، اما عکاسان رویداد و دیگران که در نور کم عکس می گیرند ، باید ISO را بالاتر ببرند.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM

مقیاس های دیگر ، ارزان RF 24-105mm F4-7.1 و RF 24-240mm F4-6.3 ، بیشتر برای مبتدیان و عکاسانی است که از یک کیت سبک استقبال می کنند. آنها قدرت بزرگنمایی بیشتری را با دلار کمتر ارائه می دهند ، اما به اندازه نور جمع نمی کنند و با همان استاندارد لنزهای Canon L ساخته نمی شوند.

تا کنون ، اشخاص ثالث بر روی مونت RF سوار نشده اند ، بنابراین هیچ گزینه دیگری برای سیگما یا تامرون وجود ندارد. اگر از یک دوربین SLR وارد بدنه RF کانن شوید ، می توانید لنزهای فعلی خود را با آداپتور EF-EOS R بگیرید.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM: تصویر تقریبی

EOS R5 ، 70 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/200 ثانیه ، ISO 100

RF 24-70mm بخشی از سری L کانن است و با استانداردهای بالایی که همراه آن ساخته شده است ساخته شده است. لوله پلی کربنات برای محافظت از سیستم در برابر گرد و غبار و پاشش مهر و موم شده و عنصر جلو با فلور در برابر لکه گیری محافظت می شود. یک درپوش لنز ، کلاهک های جلو و عقب و یک کیف حمل نرم در آن قرار داده شده است.

مدیریت و کنترل

هر بشکه با بزرگنمایی بلندتر می شود و باعث می شود لنز حدود یک اینچ در 70 میلی متر از 24 میلی متر طولانی تر شود. کلید قفل لنز را در کوتاه ترین حالت نگه می دارد. همچنین یک سوئیچ برای سوئیچ بین دستی و فوکوس خودکار و دیگری برای فعال یا غیرفعال کردن تثبیت کننده وجود دارد.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM

این لنز شامل سه حلقه کنترل است – یکی برای بزرگنمایی ، دیگری برای فوکوس و دیگری با عملکرد انعطاف پذیر. حلقه کنترل انعطاف پذیر در جلو است ، فوکوس دستی در وسط قرار دارد و حلقه بزرگنمایی نزدیک ترین پایه به پایه است. حلقه های تمرکز و بزرگنمایی به صورت لاستیکی به پایان رسیده اند ، اما حلقه کنترل آن برهنه و دارای الگوی الماس خشن است ، بنابراین می توانید آن را با لمس پیدا کنید.

من معمولاً حلقه کنترل را برای جبران EV تنظیم می کنم ، اما در صورت تمایل می توانید از آن برای دیافراگم ، شاتر ، ISO یا موارد دیگر استفاده کنید. حلقه هنگام چرخش ضربه محکم و ناگهانی می خورد و فیلمبردارانی که صدا را در دوربین ضبط می کنند ، رها می شود. اگر کنترل بی صدا را ترجیح می دهید ، می توانید لنز را به کانن ارسال کرده و با پرداخت 79.99 دلار کلیک را حذف کنید.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM: تصویر تقریبی

EOS R5 ، 56 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/500 ثانیه ، ISO 100

لنز برای استفاده در فیلم مناسب است. تنفس کمی متمرکز وجود دارد ، که از زاویه دید گسترده ای دیده می شود ، اما در واقع فقط هنگام جمع شدن از جسم نزدیک یا دور قابل مشاهده است یا بالعکس. لنز مناسب برای استودیو یا رسوب دستی است. با افزایش اثر تنفس ناپدید می شود – در هنگام انتقال کانون به 70 میلی متر تغییری در زاویه دید ایجاد نمی شود.

شامل تثبیت کننده نوری ، چیزی که بیشتر لنزهای 24-70 میلی متر از دست می دهند. خط R کانن شامل چندین مدل غیر تثبیت کننده (IBIS) است ، بنابراین عکاسانی که زود با EOS R شروع به کار کردند از مزایای آن بهره مند می شوند.

نسل دوم R5 و R6 شامل IBIS است و این دو سیستم با هم کار می کنند تا حداکثر هشت توقف تصحیح را فراهم کنند. در طول آزمایشاتم ، عکسهایی از دست 1/4 ثانیه بدون تاری گرفتم و موفق شدم با کمی توجه لنز را برای یک ثانیه کامل فشار دهم.

فوکوس خودکار سریع ، مطمئن و ساکت است. همچنین به تمرکز دستی توجه می شود. مانند اکثر اپتیک های ساخته شده بدون آینه ، این مورد بدون اتصال مکانیکی به صورت الکترونیکی متمرکز می شود. شما نمی دانید ، زیرا در واکنش تأخیری رخ نمی دهد و حلقه با کمی مقاومت می چرخد ​​، برای کنترل دقیق بهتر است.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM: تصویر تقریبی

EOS R5 ، 24 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/400 ثانیه ، ISO 100

فاصله تمرکز نزدیک با فاصله کانونی تغییر می کند ، اما در اندازه های 24 و 70 میلی متر به بزرگنمایی مشابهی خواهید رسید. برای یک چشم انداز نمای نزدیک می توانید به سوژه ها با زاویه باز (8.3 اینچ) برسید یا فاصله کار بین دوربین و سوژه را کمی بیشتر کنید.

در آزمایشگاه

من RF 24-70 میلی متر را با 45MP EOS R5 برای تست میدانی و آزمایشگاهی جفت کردم. Imatest نشان می دهد که لنزها با سرعت 24 میلی متر f / 2.8 (3900 خط) نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهند و وقتی روی f / 4 تا f / 11 (4300 خط) تنظیم می شوند ، بسیار عالی می شوند.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM: تصویر تقریبی

EOS R5 ، 24 میلی متر ، f / 11 ، 1/200 ثانیه ، ISO 100

می توانید دیافراگم را روی f / 16 یا f / 22 تنظیم کنید ، اما نتایج چندان واضح نیستند – در f / 16 خوب هستند و برای سنسور 45MP در f / 22 نرم هستند. نور هنگام عبور از داخل پراکنده می شود دیافراگم کوچک ، یک واقعیت از زندگی با هر لنز مدرن است. با این حال ، ممکن است بخواهید از کوچکترین تنظیمات استفاده کنید ، زیرا لنز در صورت متوقف شدن کامل ، ستاره های خورشیدی را با بهترین ظاهر طراحی می کند.

ببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیمببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیم

وضوح در فاصله کانونی 50 میلی متر کمی افزایش می یابد. لنزها در دیافراگم وسیع به یک بازه عالی می رسند و همچنان از طریق f / 11 به نتایج خوبی می رسند. نتایج در آزمایشگاه در 70 میلی متر کمی پایین تر است ، در قسمت بالای دامنه بسیار خوب در f / 2.8 قرار می گیرد ، اما دوباره بلند می شود تا عالی در f / 4. این لنز است که فقط به وضوح نگاه می کند ، تصاویر را با جزئیات کافی حتی با وضوح بالا R5 ضبط می کند.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM

عکاسانی که از عکسبرداری JPG یا HEIF استفاده می کنند باید همه تنظیمات لنز کانن را روشن بگذارند. آنها به طور خودکار برخی از اعوجاجات قابل مشاهده ، پرچم ها و انحرافات رنگی را جبران می کنند. اگر در قالب Raw کار می کنید باید از کسانی که از نرم افزار استفاده می کنند مراقبت کنید. استاندارد تبدیل ما ، Adobe Lightroom ، شامل حسابی است که کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

24-70 میلی متر F2.8 دقیقاً یک هیولای بوکه مانند بزرگتر 28-70 میلی متر F2 نیست ، اما هنوز هم می تواند تصاویر را با پس زمینه تمیز و زیبا مرتبط کند. لهجه های روشن اکثراً گرد هستند ، حتی اگر کاملاً باز شوند. لنز کار بسیار خوبی در به حداقل رساندن اثر چشم گربه انجام می دهد ، بنابراین لهجه های تمیز شده در لبه ها و گوشه قاب گردتر هستند.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM: تصویر تقریبی

EOS R5 ، 24 میلی متر ، f / 22 ، 1/125 ثانیه ، ISO 2000

این برش سخت و مربع شکل با سرعت 24 میلی متر f / 2.8 وجود دارد ، به اندازه کافی عجیب و غریب ، که می تواند پرتره زیست محیطی را مختل کند. با کار در f / 4 یا کمی بزرگنمایی می توانید از آن جلوگیری کنید. همچنین می توانید به تأثیر پوست پیاز در لهجه های فوکوس شده روی تصاویر خاص پی ببرید. این چیزی نیست که در هر فریم دیده شود ، بلکه فقط تصاویری با لهجه های روشن آینه است.

این افزایش برای متخصصان کانن است

حرفه ای های کانن که از SLR به EOS R تغییر می کنند مطمئناً یک لنز زوم استاندارد را خریداری می کنند. RF 24-70mm F2.8 L IS USM برای اکثر موارد ، با یک محدوده کانونی که زوایای وسیع را پوشش می دهد و برای پرتره ها را محکم تر می کند ، و اپتیک F2.8 برای دریافت نور بیشتر به سنسور دوربین شما و پس زمینه را تاریک می کند.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM: تصویر تقریبی

EOS R5 ، 70 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/320 ثانیه ، ISO 100

شامل تثبیت کننده نوری موجود در RF 28-70mm F2 عجیب و غریب است. اگر 24-70 میلی متر با یک سنسور تثبیت شده جفت شوید ، در مواجهه طولانی تر با دستی ، ایجاد فرصت های خلاقانه بدون سه پایه مشکلی نخواهید داشت. اپتیک ها نیز قوی هستند – تصاویر واضح هستند ، لنز می تواند در فواصل نزدیک ماکرو فوکوس کند و اثر تنفس به همراه استفاده از فیلم کم است.

با 2300 دلار برای آماتورهای جدی و حرفه ای قیمت گذاری شده است. تاکنون ، اشخاص ثالث برای پشتیبانی از نصب RF پرش نکرده اند ، بنابراین اگر می خواهید هزینه کمتری صرف کنید ، خود را به انعطاف پذیری لنزهای SLR محدود کنید. ممکن است بخواهید این موضوع را بررسی کنید که آیا از قبل دارای EF 24-70 میلی متری هستید یا خیر ، اما من توصیه نمی کنم یک لنز SLR جدید برای استفاده با دوربین SLR استفاده کنید ، خصوصاً لنزی که از زوم استاندارد تا حد ممکن استفاده کند. ما خوشحال خواهیم شد که ببینیم اشخاص ثالث از RF پشتیبانی می کنند. جدیدترین Sigma 24-70 mm F2.8 DG DN Art یک لنز با ارزش استثنایی است ، اما فقط برای دوربین های سونی و L-mount موجود است.

Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM

RF 24-105mm F4 L IS USM جایگزین بودجه بهتری است و بودجه مفهومی نسبی است – هزینه آن 1100 دلار است. اپتیک آن به همان خوبی است و با استانداردهای L ساخته شده است ، اما نور زیادی را جمع نمی کند. اگر نمی توانید آنقدر هزینه کنید ، RF 24-105mm F4-7.1 لنزهای بهتری نسبت به انتظار 400 دلار است ، حتی اگر در یک کلاس نباشد.

ما همچنان RF 28-70mm F2 را به عکاسانی که دارای نمای عمودی هستند توصیه می کنیم ، به ویژه عکسهای عریض از محیط هنگام کار در F2 باعث ایجاد تفکیک پس زمینه می شود. این لنزی است که برای هیچ سیستم دیگری نمی توانید تهیه کنید ، اما قیمت و حجم آن را به ابزاری خاص تبدیل کرده است. RF 24-70mm F2.8 L IS USM برای عکاسی روزمره عملی تر است و در انتخاب ویرایشگر برای دارندگان سیستم های RF Canon برنده است.

با تشکر از لنزرنتاللنزرنتال برای تهیه تجهیزات برای این بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *