(عکس از یوری کندا در Unsplash)

اگر از مک دونالد در شیکاگو دیدن کنید ، این احتمال وجود دارد که سفارش شما توسط شخصی انجام نشود. بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان در حال آزمایش دستیار صوتی است که در نهایت می تواند جایگزین نیاز به رانندگان انسانی شود.

همانطور که CNBC گزارش می دهد ، مک دونالد Apprente را در سال 2019 خریداری کرد که در ساخت عوامل گفتار مبتنی بر گفتار تخصص دارد. در آن زمان ، مک دونالد فناوری را به عنوان یک راه حل آینده برای سفارشات از طریق رانندگی ، کیوسک های خود مونتاژ و برنامه موبایل آن می دانست. اکنون دستیار به اندازه کافی خوب است تا مکان های انتخاب شده برای سفارش رانندگی را آزمایش کند.

در اصل ، مک دونالد نسخه خود را از سیری ایجاد کرد ، اما به آن سفارش داد تا سفارشات غذا را به طور خاص پردازش کند. 10 رستوران در شیکاگو به عنوان میز آزمایش استفاده می شود و طبق گفته کریس کمپچینسک ، رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت مک دونالد ، سیستم سفارش خودکار در حال حاضر 85٪ دقیق است.

به نظر می رسد این یک انتقال طولانی مدت است ، با کمپچینسک گفت که بهبودی و گسترش آن در همه رستوران ها به احتمال زیاد چندین سال طول خواهد کشید. كمپچینكس در طی توضیح کنفرانس تصمیمات استراتژیک اتحاد برنشتاین.

بدیهی است در صورت شنیده شدن تلاش برای جلوگیری از تصمیم گیری کارکنان برای کمک به دستیار صوتی ، دشوار است. با این حال ، اگر فقط 85٪ دقت داشته باشد ، به عنوان مشتری (و مدیر رستوران) دوست دارید این بایگانی انسانی در دسترس باشد تا از ناامید شدن جلوگیری کنید.

کمپچینسک همچنین می خواهد اتوماسیون را در آشپزخانه معرفی کند ، اما این فناوری هنوز در دسترس نیست و هزینه ها همچنان بالا است. وی گفت: “سطح سرمایه گذاری مورد نیاز ، هزینه سرمایه گذاری ، ما از نظر هزینه های کارگری نزدیک نیستیم تا بتوانیم این تصمیم خوب تجاری را برای صاحبان امتیاز بگیریم.” ما نباید انتظار ربات داشته باشیم حداقل پنج سال دیگر سرخ کن و کباب پز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *