(عکس از طریق MoviePass / Facebook)

تقریباً دو سال پس از تعطیلی ، سرویس اشتراک MoviePass این هفته با کمیسیون تجارت فدرال به دلیل اتهامات مسدود شده دسترسی مشترکین و محافظت از اطلاعات شخصی آنها ، به توافق رسید.

این برنامه تلفن همراه تا سال 2017 به تعداد قابل توجهی از مشتریان بیش از 3 میلیون کاربر رسیده است و نوید یک بوفه فیلم را می دهد که می توانید با پرداخت کمتر از 10 دلار در ماه تماشا کنید. با این حال ، سرانجام مدل تجاری ناپایدار ثابت شد و MoviePass را مجبور به کاهش هزینه ها کرد. طبق شکایت FTC (PDF) ، MoviePass – به همراه شرکت مادر Helios و Matheson Analytics و مدیران آنها میچل لوو و تئودور فارنسورث – “با تقلب” خدمات خود را از طریق سه تاکتیک اشتباه به بازار عرضه می کنند.

اولین تاکتیک متوجه شد که اپراتورها رمزعبورهای مشترک را بازنشانی می کنند “در حالی که به دروغ ادعا می کنند” فعالیت مشکوک یا کلاهبرداری احتمالی را کشف کرده اند. “

این روش ، همانطور که توسط کمیسیون تجارت فدرال شرح داده شده است ، کاربران را ملزم می کند که عکس های بلیط فیلم های فیزیکی خود را برای تأیید از طریق برنامه در مدت زمان مشخص ارائه دهند. عدم انجام این کار منجر به از دست دادن حق مشاهده و احتمالاً اشتراکتان می شود. آژانس گفت: “این برنامه به دلیل مشکلات سیستم تأیید ، از استفاده هزاران مشترک از این سرویس جلوگیری می کند.”

انگار که کافی نبود ، MoviePass ادعا می کند که از “سیم باز کردن” برای مسدود کردن گروه خاصی از کاربران استفاده می کند – معمولاً کسانی که ماهانه بیش از سه فیلم را پس از رسیدن به آستانه های مشخص نشده مشاهده می کنند.

دانیل کافمن ، سرپرست دفتر دفتر حمایت از حقوق مصرف کننده کمیسیون تجارت فدرال ، گفت: “MoviePass و مدیران آن سعی کرده اند دسترسی کاربران به خدماتی را که برای آنها پرداخت کرده اند ، منع کنند ، در حالی که از اطلاعات شخصی آنها محافظت نکردند.” “FTC به کار خود برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر تقلب و اطمینان از وعده های تجاری ادامه خواهد داد.”

شکایت رسمی همچنین موارد نقض قانون بازگرداندن اطمینان خریداران آنلاین (ROSCA) را تشریح می کند ، که طبق آن شرکت ها هنگام عرضه خدمات در بازار با گزینه های منفی (مانند اشتراک) در اینترنت ، باید صادقانه با مصرف کنندگان رفتار کنند. و همچنین عدم توانایی MoviePass در “برداشتن گام های معقول برای ارائه اطلاعات شخصی جمع آوری شده از مشترکان” ، از جمله نام ، آدرس ایمیل ، تاریخ تولد ، شماره کارت اعتباری و اطلاعات موقعیت جغرافیایی.

بر اساس توافقنامه پیشنهادی ، MoviePass و کلیه شرکتها و مدیران مرتبط از “نمایش نادرست شیوه های امنیتی کسب و کار و داده های خود” منع شده و باید “برنامه های جامع امنیت اطلاعات را اجرا کنند”.

این شرکت خدمات بلیط تلفن همراه خود را در سپتامبر 2019 تعطیل کرد. بعداً Helios و Matheson Analytics پرونده ورشکستگی فصل 7 را اعلام کردند و اعلام کردند که در پایان ژانویه 2020 کلیه فعالیت های تجاری خود را متوقف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *