دارندگان دوربین سونی از دسترسی به یکی از قدیمی ترین و تاسیس ترین کتابخانه های لنزهای آینه ای لذت می برند. با پوشش تمام اپتیک های اساسی ، جا برای کاوش در طراحی های عجیب و غریب و جذاب وجود دارد. FE 14mm F1.8 GM (1599.99 دلار) زاویه ای بسیار عریض گرفته و دیافراگم فوق العاده درخشانی دارد که یک مزیت واقعی برای عکسبرداری از آسمان شب است. این لنز نسبت به لنزهای بزرگنمایی کوچکتر و سبک تر است و این باعث می شود تا برای استفاده از گیمبال یا هواپیماهای بدون سرنشین مناسب تر باشد و حمل آن بسیار راحت تر از Sigma 14mm F1.8 DG HSM Art است ، لنزی که ابتدا برای SLR ها تهیه شده و در E-mount موجود است.

اندازه آینه های بدون آینه

بسیاری از آنها دلیل اصلی دور شدن از دوربین SLR را به اندازه و وزن کمتری در سیستم های دوربین SLR نشان می دهند. همیشه یک تفاوت چشمگیر وجود ندارد – اکثر دوربین های فول فریم از نظر ضروریات ارگونومیکی دارای اندازه و شکل SLR های قابل مقایسه هستند ، زیرا دوربین های کوچک در کار خود فداکاری های زیادی می کنند.

اما برای طراحی لنزهای گسترده ، مزایای آن ملموس است. طراحان نوری این آزادی را دارند که عناصر لنز را بسیار نزدیک به سنسور تصویر قرار دهند ، این امر با اپتیک SLR امکان پذیر نیست. این باعث می شود FE 14 میلی متر خیلی کوچکتر از حد انتظار شما باشد – در 3.9 در 3.3 اینچ (HD) و فقط حدود یک پوند در دسترس است. این را با سیگما 14 میلی متر F1.8 مقایسه کنید ، که به طور قابل توجهی بزرگتر (5.0 در 3.8 اینچ) و تقریباً دو برابر سنگین تر (2.6 پوند) است.

کیت فندک تنها مزیت نیست. طراحی سونی عناصر کانونی را نزدیک به پشت قرار می دهد ، بنابراین تمرکز را با سرعت جدی و بدون هیچ گونه صدای صوتی کنترل می کند. این لنزی نیست که بیشتر افراد برای ردیابی عملکرد به آن دسترسی داشته باشند ، اما اگر به دنبال عکس هایی از حیوانات خانگی ، کودکان یا سایر سوژه های سریع هستید ، FE 14mm بهترین راه حل است. Sigma 14mm F1.8 برای عملکرد کمی کوتاه است – برای فوکوس باید تکه های سنگین تری را حرکت دهید ، تا برای زندگی بی روح ، عکس های گسترده خیابان و پرتره های محیط مناسب تر باشد.

سونی FE 14mm F1.8 GM

همانطور که انتظار می رود ، پیشرفت و تکمیل درجه یک است. سونی از مواد پلی کربنات قوی برای بشکه استفاده می کند و شامل مهر و موم های داخلی و واشر برای جلوگیری از گرد و غبار و رطوبت است. عنصر جلو برای نگه داشتن فیلتر خیلی پیازدار است ، اما توسط هود گلبرگ یکپارچه با پوشش ضد انعکاس استاندارد و پوشش ضد لک محافظت می شود. یک درپوش لنز کشویی موجود است.

فیلترهای جلو پشتیبانی نمی شوند ، اما یک قاب برای فیلترهای ژل کشویی در پشت وجود دارد. می توانید خودتان را با استفاده از یک الگو (شامل) برش دهید یا یک راه حل آماده از هایدا انتخاب کنید. من فرصتی برای امتحان لنز با فیلترها نداشته ام ، اما سونی به ما می گوید تمام مدول هایی که شما با بزرگنمایی FE 12-24mm F2.8 GM خود استفاده می کنید با FE 14mm نیز کار خواهند کرد.

سونی FE 14mm F1.8 GM

کنترل های لنز شامل یک حلقه دیافراگم و یک سوئیچ مربوطه برای تنظیم چرخش آن می باشد تا به راحتی چرخانده شود یا از یک توقف سوم به راحتی قدم بزند. همچنین یک کلید برای تغییر حالت های فوکوس ، یک دکمه عملکرد قابل برنامه ریزی و یک حلقه برای کنترل دستی فوکوس وجود دارد.

سونی کار خوبی انجام داده است ، لنزهای متمرکز بر سیم کمی مانند لنزهای مارپیچ مکانیکی رفتار می کنند. حلقه تمرکز لاستیکی با مقاومت کم و بدون تاخیر قابل توجه می چرخد. پاسخ خطی است و تلاش کمی برای انجام تنظیمات بسیار خوب لازم است. کمکهای فوکوس دستی به طور خودکار روشن می شوند و دوربین مقیاس فاصله را با فاصله کانونی تنظیم شده نمایش می دهد.

تنفس متمرکز کمی وجود دارد که تأثیر آن زاویه دید به همراه نقطه کانونی تغییر می کند. این یک اثر متوسط ​​است ، که هنگام جمع آوری نزدیک به حواس پرت کننده بیشتر متوجه خواهید شد. هنوز برای راه رفتن و رسوب دهی مناسب است: هنگام کار با دهانه های گسترده می توانید پس زمینه را تار کنید و ساختار سبک آن را برای استفاده با شاخه کاردان مناسب می کند.

Sony FE 14mm F1.8 GM: تصویر تقریبی

سونی a7R IV ، f / 1.8 ، 1/320 ثانیه ، ISO 100

فوکوس از نزدیک در 9.8 اینچ در دسترس است و به شما آزادی می دهد تا خم شوید و این عکس ها را با پس زمینه عریض و عظیم پشت موضوعات مینیاتور بگیرید. این یک ماکرو نیست – زاویه دید گسترده شبکه فقط 1:10 در نوع پخش است.

در آزمایشگاه

من یک FE 14 میلی متری را با 60MP a7R IV و نرم افزار آزمایش آزمایش Imatest جفت کردم. او به خصوص با توجه به فرمول نوری بلند پروازانه اش ، مجری بسیار خوبی است.

Sony FE 14mm F1.8 GM: تصویر تقریبی

سونی a7R IV ، f / 5.6 ، 1/500 ثانیه ، ISO 100

هنگامی که به طور گسترده باز می شود ، نتایج آزمایشگاهی وضوح تصویر را نشان می دهد که برای هر لنزی در سنسور a7R IV (4200 خط) بسیار خوب است ، یک شاهکار برای اپتیک با چنین زاویه و دیافراگم. در f / 2.8 (4400 خط) کمی تیزتر است و در f / 5.6 (4800 خط) به سطوح استثنایی نزدیک می شود.

ببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیمببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیم

نتایج دنیای واقعی از آنچه در آزمایشگاه می بینیم پشتیبانی می کند. هنگامی که لنز برای کار منظره متوقف می شود ، از لبه به لبه دیگر واضح است و می توانید با یک دیافراگم وسیع فوکوس کنید تا تصاویر را به پس زمینه تاریک و کم عمق متصل کنید. هنگامی که متوقف می شود ، لنزها ستاره های خورشیدی چند نقطه را با f / 8 تا f / 16 جذب می کنند.

Sony FE 14mm F1.8 GM: تصویر تقریبی

سونی a7R IV ، f / 16 ، 1/640 ثانیه ، ISO 100

هنگام کار از نزدیک ممکن است در زمینه کانونی مقداری انحنا مشاهده کنید – به اندازه لنزهای زاویه استاندارد و تله صاف نیست. برای اشیا dist دور و عکسهایی که در f-stop های کوچکتر گرفته می شوند ، این چیزی نیست که احتمالاً متوجه شوید.

من فرصتی برای استفاده از لنز برای عکاسی از آسمان تاریک نداشتم ، اما کریس نیکولز از تلویزیون DPReview این کار را انجام داد و دریافت که او از نظر وضوح یک مجری عالی است و علاوه بر یک ویکت ، از تنظیم خوبی برخوردار است ، چیزی که شما نیاز به تنظیم دارد تا آسمان شب روشن خود را حفظ کند. او به ما می گوید که بیشتر تحت تأثیر سکته مغزی کما در گوشه ها قرار گرفته است. عکاسان نجوم تمام تلاش خود را می کنند تا از تأثیر کما که ستاره ها را به دقت با رد یا رنگ غیر طبیعی رنگ آمیزی می کند ، جلوگیری کنند. برخی از کارهای او در آسمان شب را می توانید در گالری نمونه DPReview مشاهده کنید.

Sony FE 14mm F1.8 GM: تصویر تقریبی

سونی a7R IV ، f / 1.8 ، 1/3 200 ثانیه ، ISO 100

اگر دوربین خود را برای عکسبرداری در JPG یا HEIF تنظیم کنید ، تنظیمات دوربین اعوجاج بشکه و صفحه قابل مشاهده را از بین می برد. در تصاویر اصلاح نشده Raw اعوجاج قابل مشاهده ای از بشکه وجود دارد ، اما این با توجه به زاویه دید بد نیست. Adobe هنوز یک حساب تصحیح Lightroom برای این مورد منتشر نکرده است ، اما این فقط یک مسئله زمان است.

نمای بسیار عریض و بدون حجم زیاد

بیشتر لنزهای فوق عریض به جای طراحی های درجه یک ، مقیاس پذیر هستند. سهولت تغییر زاویه دید ، انعطاف پذیری بیشتری در ترکیب تصاویر ایجاد می کند و نوع تصاویری که بسیاری با لنزهای عریض می سازند ، روی سه پایه با دیافراگم باریک ساخته می شوند.

Sony FE 14mm F1.8 GM: تصویر تقریبی

سونی a7R IV ، f / 1.8 ، 1/1250 ثانیه ، ISO 100

اما لنزهای درجه یک جای خود را دارند. بزرگنمایی های بزرگی مانند FE 12-24mm F2.8 GM و Sigma 14-24mm F2.8 DG DN Art برای استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته به اندازه DJI Matrice و Sony AirPeak آینده مناسب نیستند. ساختار سبک تر و اسکات FE 14 میلی متر نیز بیشتر برای اندام های دستی است.

دیافراگم گسترده تر FE 14 میلی متر آن را برای لحظاتی که باید نور بیشتری جمع کنید مناسب تر می کند. این مورد مخصوصاً برای عکاسان نجوم که نیاز به استفاده از نوردهی کوتاهتر برای منجمد کردن ستاره ها دارند و می خواهند حساسیت ISO را تا حد ممکن پایین نگه دارند بسیار جذاب است.

سونی FE 14mm F1.8 GM

این یک لنز طاقچه است تا یک بزرگنمایی گسترده ، اما اگر در آن جایگاه باشید ، از عملکرد عالی در اطراف لذت خواهید برد. حمل FE 14mm F1.8 GM از تنها همتای واقعی خود ، Sigma 14mm F1.8 DG HSM Art راحت تر است و تجربه فوکوس خودکار سریعتر و ساکت تری را برای عکس های ویدئویی و اکشن ارائه می دهد.

اگر از بین این دو گزینه را انتخاب کنید ، Sony FE 14mm F1.8 GM همان موردی است که باید تهیه کنید ، مخصوصاً وقتی به یاد داشته باشید که هزینه همان 14 میلی متر Sigma است. ما افتخار ویراستاران را برای یک جفت بزرگنمایی ، Sigma 14-24mm F2.8 DG DN Art مقرون به صرفه با قیمت 1400 دلار و مدل FE 12-24mm F2.8 GM با قیمت 3000 دلار ، برای خود محفوظ می داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *