چرا به جای قلم و کاغذ از برنامه لیست کارها استفاده کنیم؟

لیست وظایف روی کاغذ مشکلی ندارد اما دیجیتال مزایایی را ارائه می دهد. اگر دوست دارید با دست بنویسید ، کارها را با جوهر یا مداد خط بزنید و فلش هایی بکشید تا نشان دهد چه زمانی اولویت ها و مهلت ها تغییر می کند ، کاغذ خوب است. برنامه لیست کارها به شما امکان نوشتن ، سازماندهی و اولویت بندی مجدد وظایف خود را با کارآیی بیشتری می دهد. آنها همچنین به شما امکان می دهند یادداشت ها ، پیوندها و پرونده ها را به یک کار ضمیمه کنید ، و بسیاری از آنها به شما امکان می دهند ببینید که شخص دیگری چه کاری را انجام داده است. از بسیاری جهات ، یک برنامه عملکرد خوب برنامه ای برای حداکثر عملکرد است.

چگونه می توان بهترین برنامه ها را با لیست کارها انتخاب کرد

برنامه های لیست کارها ده پنی هستند و تعداد کمی از آنها به مراتب بهتر از دیگران هستند. به عنوان مثال ، برنامه های زیادی وجود دارد که برای Android یا iPhone مناسب هستند ، اما وقتی روی لپ تاپ کار می کنید به شما کمک نمی کنند و باید سریع فکر خود را بدون برداشتن تلفن و ضبط فضا ضبط کنید.

برنامه موبایل Todoist

به همین دلیل ما فقط برنامه هایی را برای این لیست در نظر گرفته ایم که می توانید هم در دسک تاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه به آنها دسترسی داشته باشید. پس از ارزیابی حدود 25 مدعی احتمالی ، ما آنها را آزمایش و ارزیابی کردیم و بیشترین کاربردها را برای لیست کردن در اینجا انتخاب کردیم.

یکی از نکات کلیدی که هنگام آزمایش و ارزیابی باید در نظر بگیرید این است که این برنامه ها چقدر به شما کمک می کنند تا منظم شوید و در بالای وظایف خود قرار بگیرید. ما همچنین همکاری را در نظر داریم ، این بدان معناست که می توانیم لیستی از کارها را با افراد دیگر به اشتراک بگذاریم ، حتی اگر این ویژگی را به عنوان یک ویژگی جایزه بدانیم نه یک الزام برای درج.

ما همچنین به دنبال برنامه هایی متناسب با پروفایل های کاربر مختلف هستیم ، مانند افرادی که از روش Getting Things Done (GTD) سازمان پیروی می کنند (OmniFocus 3 و Toodledo گزینه های خوبی هستند) ، یا کسانی که ترجیح می دهند با استفاده از جریان هوشیاری کارها را ضبط کنند (Workflowy برنامه ای که با حساب موجود در آنجا مطابقت دارد).

یکی از محبوب ترین برنامه های لیست کارها ، Wunderlist ، توسط مایکروسافت در سال 2015 خریداری شد و پنج سال بعد از رده خارج شد. هدف اصلی مایکروسافت ایجاد یک برنامه جایگزین برای Wunderlist از ابتدا و شبیه سازی بهترین ویژگی های آن در این روند بود. برنامه جدید ، Microsoft To Do ، رک و پوست کنده خیلی طول کشید تا وارد بازار شود و نیمه کاره وارد بازار شود ، اما از زمان آغاز به کار خود بهبود قابل توجهی یافته است و ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که از برنامه های دیگر مایکروسافت استفاده می کنند.

مایکروسافت برای انجام

مایکروسافت برای انجام

در برنامه لیست کارها به دنبال چه چیزی بگردید

چندین ویژگی وجود دارد که باید در برنامه کار جستجو کنید. سه مورد اول عبارتند از:

  • طرح،
  • ابزارهایی برای مدیریت و سازماندهی وظایف شما و
  • گزینه همکاری

طراحی در این دسته از برنامه ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ، زیرا در پایان شما اغلب برنامه خود را با یک لیست انجام کار مشاهده می کنید. اگر تحمل تماشای برنامه زشت خود را ندارید ، چگونه می خواهید کاری انجام دهید؟ همچنین طراحی خوب به شما امکان می دهد تا بصری باشد بنابراین می توانید مواردی را که به ذهنتان خطور می کند سریع ضبط کنید.

هر برنامه لیست کارها با ابزارها و ویژگی هایی برای سازماندهی وظایف و لیست کارهای شما ارائه می شود و در حالت ایده آل این ویژگی ها با طرز فکر شما مطابقت دارد. به عنوان مثال ، اگر شما فردی کاملاً بصری هستید ، ممکن است متوجه شوید که کدگذاری رنگ در لیست ها یا کارهای اولویت دار شما مهم است. اگر فردی موعد گرا هستید ، برنامه ای می خواهید که وظایف شما را براساس مهلت مرتب کند و یا آنها را در نمای تقویم نمایش دهد. اگر فراموشکار باشید ، ممکن است برنامه ای بخواهید که یادآوری ها را به دستگاه های مختلف ارسال کند.

وقتی نوبت به همکاری می رسد ، همیشه مفید است که بتوانید لیستی از کارها را به اشتراک بگذارید. برای استفاده در منزل ، لیست کار مشترک به این معنی است که شما می توانید کارهای خانه را به افراد دیگر اختصاص دهید یا از زمانی که شخصی کالاهای خود را از یک لیست خرید مشترک خریداری کرده است پیگیری کنید. در تنظیمات تجاری ، مدیریت وظیفه مشارکت باعث سهولت و شفافیت همکاری می شود.

بهترین برنامه رایگان با لیست کارها

برخی از بهترین برنامه های لیست کار دارای سرویس رایگان رایگان هستند. موارد مورد علاقه ما Asana و Todoist هستند. آسانا ممکن است برای بعضی از افراد خیلی شل باشد. Todoist ساختار ذاتی تری دارد.

یکی دیگر از برنامه های رایگان بسیار خوب ، به خاطر داشتن شیر است. این مدرسه از برخی جهات کمی قدیمی تر از سایر برنامه های موجود در این لیست است ، اما بسیار توانمند و قابل اعتماد است. همچنین بسیار شهودی است. در عرض چند دقیقه می توانید تمام پیچیدگی های این برنامه را درک کنید.

بسیاری از کارهای دیگر در این لیست بسیار عالی هستند ، اما نسخه های رایگان آنها در مقایسه با قدرت نسخه های پولی آنها کاملاً محدود است.

آسانا برای تهیه لیست

ویژگی های همکاری آسانا

بهترین برنامه لیست کار تیمی

جای تعجب نیست که بهترین پیشنهادات تیمی ما گزینه های Editor نیز هستند: Todoist Premium (به معنای نسخه پولی) و Asana Premium ، Business یا Enterprise.

Todoist در میان گروه های کوچک افراد ، با سازماندهی کارهای نسبتاً بدون عارضه ، بهترین عملکرد را دارد ، در حالی که آسانا در مدیریت کار گروهی عمیق تر ، نوعی کار که بین دست های مختلف تغییر می کند و مراحل زیادی را قبل از فارغ التحصیلی طی می کند ، بهتر است.

OmniFocus 3

OmniFocus 3

لیست کارها در برابر مدیریت پروژه

یک چالش مداوم در دنیای نرم افزار این است که تصمیم بگیرید چه چیزی به عنوان یک برنامه مدیریت پروژه طبقه بندی می شود و چه دسته ای در دسته های دیگر قرار می گیرد ، مانند برنامه های لیست کارها و برنامه های مدیریت شغل.

ما معتقدیم که برنامه های کاربردی مدیریت پروژه باید به طور خاص برای مدیریت کار مبتنی بر پروژه و ارائه نمودارهای گانت طراحی شوند. منظور از کار مبتنی بر پروژه ، مجموعه کارهایی است که دارای تاریخ شروع ، تاریخ پایان و نتیجه هستند. ساخت خانه یک پروژه است. ارسال موشک به ماه یک پروژه است. با این حال ، پاسخ به ایمیل های پشتیبانی یک سری وظایف مداوم است ، نه یک پروژه.

گاهی اوقات با برنامه ای روبرو می شویم که از بیش از یک دسته عبور می کند. در اینجا ، آسانا این برنامه است. اکنون شامل ابزارهای سنتی مدیریت پروژه است ، اما کاملاً به عنوان یک برنامه لیست کارها کار می کند.

به طور کلی ، برنامه های کاربردی مدیریت پروژه و برنامه های کار مشترک همان هدف مشترک را دارند ، اما در مقیاس بسیار متفاوت. آنها هر دو کارهایی را که باید انجام شود ، چه زمانی و توسط چه کسی انجام می دهند. آنها به افراد کمک می کنند تا زمان را به طور موثرتری مدیریت کنند و تعداد کارهایی را که به هر یک از اعضای تیم اختصاص داده می شود تنظیم کنند. برنامه های مدیریت پروژه به گروه های بزرگی از افراد کمک می کند تا برنامه ها ، منابع و بودجه را به گونه ای تغییر دهند که برنامه های لیست وظایف نمی توانند. برنامه های کاری ساده تر و هزینه کمتری نسبت به نرم افزار مدیریت پروژه دارند. برنامه ها برای انواع مختلف کارها مناسب ترند.

برای سازماندهی از لیست کارهای خود استفاده کنید

داشتن یک برنامه عالی برای انجام کارها می تواند به شما کمک کند تا نظم داشته باشید و کارهای بیشتری انجام دهید ، خواه بخواهید کارهای شخصی یا خانوادگی یا تیم های کوچک را مدیریت کنید.

برنامه وظیفه به اندازه اطلاعاتی که در آن وارد می کنید مفید است ، بنابراین علاوه بر انتخاب برنامه مناسب ، ممکن است بخواهید این نکات را برای ایجاد لیست کارهای بهتر نیز در نظر بگیرید. اگر می خواهید کارها را به اشتراک بگذارید ، همچنین می توانید به داستان ما در مورد چگونگی ساختن لیست کارها و تقویم خانواده نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *