یک مطالعه pCloud نتیجه گرفت که رسانه های اجتماعی و برنامه های تحویل غذا بیشترین اطلاعات شخصی را به تبلیغ کنندگان شخص ثالث می فروشند. اما یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که از هر پنج نفر چهار نفر نمی خواهند اطلاعات شخصی آنها بدون اجازه آنها جمع آوری یا به اشتراک گذاشته شود. اگر از جمع آوری داده های تهاجمی رنج می برید ، بهترین گزینه ها کدامند؟

Surfshark فعالیت های جمع آوری داده 200 برنامه را با هم مقایسه می کند تا دریابد کدام سرویس ها بیشترین داده ها را در یک گروه خاص جمع آوری می کنند و کدام برنامه ها در واقع داده های شما را تنها می گذارند. این مطالعه 18 دسته از برنامه ها را با هم مقایسه می کند و نشان می دهد که هرچه این برنامه محبوبیت بیشتری داشته باشد ، احتمال جمع آوری اطلاعات بیشتری نیز وجود دارد.

فیس بوک ، اینستاگرام و مسنجر – همگی متعلق به یک شرکت هستند – تمام 32 بخش داده شخصی را که فروشگاه اپل علامت گذاری می کند ، جمع آوری می کند. گزینه های کمتر تهاجمی شامل اولین برنامه رسانه های اجتماعی Club است. برنامه Cisco Webex Dust Meeting and Disappearing Messages یک گزینه عالی برای تجارت و استفاده شخصی است ، زیرا هیچ یک از سرویس ها هیچ داده ای را جمع نمی کنند.

اگر هنگام مرور وب ، خواندن ایمیل یا پخش جریانی ویدیو به دنبال حفظ حریم خصوصی هستید ، باید از محصولات Google خودداری کنید. Chrome 13 نقطه داده را می گیرد ، Gmail 19 نقطه را جمع می کند و YouTube 24 عظیم را به دست می آورد. در عوض ، از گزینه های Brave یا Firefox Focus – یا یک پنجره مرور خصوصی – و سرویس ایمیل Spike و Popcornflix یا Kanopy پرداخت شده برای پخش ویدئو استفاده کنید.

برنامه های جریان ویدئو

آیا به دنبال برنامه های مالی هستید؟ PayPal در مقایسه با هشت MoneyGram ، 26 امتیاز داده عظیم بدست می آورد. نعناع همچنین 21 نقطه داده را جذب می کند ، در حالی که Mvelopes هیچ داده ای را جمع نمی کند. استخراج کنندگان رمزنگاری ، از Coinbase و 18 نقطه داده آن اجتناب کنید: در عوض ، Crypto Pro را انتخاب کنید که فقط شناسه های شخصی را جمع آوری می کند.

برنامه های تحویل غذا DoorDash و Caviar برای هر قطعه 24 امتیاز داده جمع می کنند ، در حالی که برنامه هایی مانند Postmates و ChowNow فقط 13 امتیاز را جمع می کنند. به جای خرید از آمازون که 26 نقطه داده را جمع آوری می کند ، Etsy یا Poshmark را امتحان کنید که فقط 12 امتیاز طول می کشد.

نظرسنجی Surfshark شامل ابزاری برای حفظ حریم خصوصی است که به شما امکان می دهد بیشترین (و حداقل) برنامه های تشنه داده را مشاهده کنید. ببینید برنامه های مورد علاقه شما در چه رتبه ای قرار دارند و به سمت گزینه ای بیشتر متمرکز بر حریم خصوصی حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *