(عکس کمیل اس در Unsplash)

مایکروسافت و سونی فروش جدیدترین کنسول های خود را داشته اند که به دلیل کمبود مستمر قطعات ، محدود شده است. با این وجود به نظر می رسد از بین این دو ، سونی در همان جایی که با آخرین نسل متوقف شده است ، ادامه می دهد و دو برابر نسل بعدی کنسول خود را در مقایسه با رقبا می فروشد.

طبق گفته VGC ، آخرین تجزیه و تحلیل فروش انجام شده توسط Ampere Analysis نشان می دهد که در سه ماهه اول سال جاری ، مایکروسافت موفق به فروش 1.31 میلیون کنسول Xbox Series X و Series S شده است. از طرف دیگر سونی با فروش 2.83 میلیون کنسول PS5 دو برابر شده است. اگر دقیق باشد ، مایکروسافت ناامید کننده خواهد بود ، زیرا تمرکز بیشتری بر بازی های اشتراک برای این نسل و همچنین داشتن مزیت عملکرد (حداقل روی کاغذ) گذاشته است.

با این حال ، سونی کاملاً خوشحال نخواهد شد زیرا در جدول فروش سخت افزارهای بازی در بالای جدول نیست. این تاج به نینتندو تعلق می گیرد که موفق به فروش 5.86 میلیون کنسول سوییچ برای مدت مشابه Q1 شد – بیش از دو برابر PS5. در واقع ، اگر فروش PS5 و Xbox را با هم جمع کنید ، نینتندو همچنان در صدر است.

عکس از اریک مکلین در Unsplash

طبق گفته Piers Harding-Roll ، تحلیلگر تحلیل آمپر ، انتظار می رود که سوئیچ فروش سخت افزارهای سونی و مایکروسافت را تا پایان سال 2021 ادامه دهد ، اما این امر در واقعیت نشان می دهد که کمبود قطعات برای کنسول های PS5 و Xbox نیز محدود خواهد شد. بقیه سال هاردینگ-رولز اذعان می کند که اندازه گیری تقاضای واقعی به دلیل شرایط بازار دشوار است ، اما “سونی از ادامه سهم بازار خود برای PS4 در نسل جدید خوشحال خواهد شد.”

مایکروسافت پیش از این در ایکس باکس وان یک سال در چنین موقعیتی بود ، اما تمرکز بر روی Game Pass Ultimate و سازگاری چشمگیر چند نسل کنسول های سری Xbox به عنوان تلاشی برای جلب گیمرها از PlayStation تلقی می شود. اگر این داده های فروش صحیح باشد ، فعلاً کارایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *