می توانید پرونده های خود را در فضای ابری در سایت های ذخیره سازی آنلاین – از جمله Dropbox ، Box ، Google Drive و iCloud ذخیره کنید ، اما فقط Microsoft OneDrive مستقیماً در ویندوز 10 تعبیه شده است.

با OneDrive می توانید اسناد ، عکس ها و سایر پرونده ها را بصورت آنلاین ذخیره کرده و در چندین رایانه و دستگاه همگام سازی کنید. همچنین می توانید هر پرونده OneDrive را با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از OneDrive ، به یک حساب Microsoft نیاز دارید که می توانید از طریق وب سایت حساب Microsoft راه اندازی کنید. شما همچنین به نوع مناسب برنامه ذخیره سازی متناسب با نیاز خود نیاز خواهید داشت. یک طرح اولیه رایگان فضای 5 گیگابایتی را در OneDrive به شما ارائه می دهد. با پرداخت 1.99 دلار در ماه می توانید 100 گیگابایت املاک و مستغلات کسب کنید. اشتراک در Microsoft 365 Personal (6.99 دلار در ماه یا 69.99 دلار در سال) فضای کافی 1 ترابایتی را در OneDrive به شما می دهد ، در حالی که Microsoft 365 Family (9/99 دلار در ماه یا 99/99 دلار در سال) برای حداکثر شش کاربر 1 ترابایت هزینه می کند.


OneDrive را پیکربندی کنید

OneDrive به طور خودکار در ویندوز 10 موجود و آماده استفاده است. در حقیقت ، وقتی مراحل نصب ویندوز 10 را انجام می دهید ، از شما می پرسند که آیا می خواهید از OneDrive استفاده کنید. اگر این ویژگی را از دست ندادید ، باید یک نماد OneDrive را در سینی سیستم ببینید. اگر این نماد ظاهر نشد ، باید آن را به صورت دستی از پرونده exe OneDrive فعال کنید.

برای این کار ، File Explorer را باز کنید. اطمینان حاصل کنید که موارد پنهان فعال هستند (روی فهرست فهرست کلیک کنید و کادر انتخاب موارد پنهان را انتخاب کنید). سپس در محل زیر تمرین کنید: C: Users [YourUsername] AppData Local Microsoft OneDrive .

در این پوشه ، روی پرونده OneDrive.exe دوبار کلیک کنید و نماد در سینی سیستم ظاهر می شود. روی این نماد کلیک راست کرده و تنظیمات را انتخاب کنید. روی برگه تنظیمات کلیک کنید و مطمئن شوید که جعبه موجود است وقتی وارد ویندوز می شوم OneDrive را بطور خودکار شروع کنید بررسی می شود

برای onedrive وارد شوید

در صفحه تنظیمات ، روی برگه حساب کلیک کنید و انتخاب کنید حساب اضافه کنید دکمه. که در OneDrive را پیکربندی کنید صفحه ، آدرس ایمیل حساب Microsoft خود را وارد کنید و روی ورود به سیستم کلیک کنید. نوع حساب OneDrive خود را (شخصی ، شغلی یا مدرسه) انتخاب کنید. رمز ورود خود را وارد کنید و ورود را کلیک کنید.

مکانی را که مایکروسافت برای پوشه OneDrive شما تعیین کرده تأیید کنید. می توانید مکان را تغییر دهید یا پیش فرض را بپذیرید و روی Next کلیک کنید. صفحه های آموزشی را که نحوه تنظیم OneDrive را توضیح می دهند مرور کرده و سپس کلیک کنید OneDrive من را باز کنید پوشه


پرونده ها را به OneDrive اضافه کنید

پوشه onedrive

وظیفه بعدی شما انتخاب پوشه ها و پرونده هایی است که می خواهید اضافه کنید و در فضای ذخیره سازی OneDrive خود همگام سازی کنید. از File Explorer ، همه پوشه ها و پرونده هایی که می خواهید همگام سازی شوند را به مکان OneDrive خود منتقل کنید. به عنوان مثال ، اگر از پوشه ای به نام Word Documents برای پرونده های Microsoft Word خود استفاده می کنید ، کل آن پوشه را به OneDrive منتقل کنید (معمولاً C: Users [username]اسناد OneDrive Word).

برای سایر پوشه هایی که می خواهید به عنوان بخشی از همگام سازی OneDrive خود قرار دهید ، مراحل مشابه را دنبال کنید. همچنین می توانید پوشه های جدیدی را که می خواهید در OneDrive همگام سازی شوند ایجاد کنید.


همگام سازی پرونده ها در OneDrive

هماهنگ سازی پرونده

سپس باید پوشه ها و پرونده هایی را که می خواهید همگام سازی شوند انتخاب کنید. روی نماد سینی سیستم OneDrive کلیک راست کرده و تنظیمات را انتخاب کنید. روی برگه حساب کلیک کنید و سپس انتخاب کنید پوشه ها را انتخاب کنید. در اینجا فایل ها و پوشه هایی را که به پوشه OneDrive خود منتقل کرده اید مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید همه موارد ذخیره شده در پوشه OneDrive خود را همگام سازی کنید ، کادر تأیید را انتخاب کنید همه پرونده ها را در دسترس قرار دهید.

در غیر این صورت ، پوشه های جداگانه ای را که می خواهید همگام سازی شوند انتخاب کنید و علامت همه پوشه هایی را که نمی خواهید همگام سازی شوند بردارید. پوشه های تأیید نشده در OneDrive باقی می مانند ، اما از رایانه فعلی شما حذف می شوند. پس از اتمام ، تأیید را کلیک کنید.


فضای ذخیره ابری

پرونده های درخواستی

می توانید پرونده های همگام سازی شده خود را به صورت محلی ذخیره کنید یا فقط در صورت لزوم بارگیری آنها را انتخاب کنید. روی برگه تنظیمات کلیک کنید و به تنظیمات Files-on-Demand که باید به طور پیش فرض فعال شود ، نگاه کنید. وقتی این تنظیم روشن است ، پرونده های OneDrive شما به جای اینکه در رایانه شما باشند ، بصورت آنلاین ذخیره می شوند.

پیوندهای پرونده های آنلاین شما هنوز در File Explorer ظاهر می شود. وقتی برای دسترسی به پرونده ای روی آن دوبار کلیک می کنید ، آن را از OneDrive به رایانه بارگیری می کنید. مزیت Files-on-Demand این است که در فضای دیسک سخت صرفه جویی می کنید. نکته منفی این است که شما برای دسترسی به پرونده باید آنلاین باشید.

اگر فضای کافی برای دیسک سخت ندارید ممکن است بخواهید این گزینه را غیرفعال کنید ، اما اگر فضای ذخیره سازی کافی نداشته باشید این گزینه فعال است. همچنین می توانید پوشه ها و پرونده های خاص را فقط به صورت آنلاین و برخی دیگر به صورت آنلاین و محلی ذخیره کنید. اگر می خواهید این گزینه را خاموش کنید ، کادر را علامت بزنید.


بایگانی با OneDrive

بایگانی کردن

هنگامی که OneDrive راه اندازی و اجرا شد ، می توانید از آن برای پشتیبان گیری از پوشه های مهم نیز استفاده کنید. از پنجره برنامه OneDrive ، روی برگه Backup کلیک کرده و Manage Backup را انتخاب کنید. می توانید از دسک تاپ ، پوشه عکس و پوشه سند خود پشتیبان تهیه کنید. مواردی را که می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید بررسی کرده و روی Start Backup کلیک کنید.

همچنین هنگام اتصال دوربین ، تلفن یا دستگاه ضبط دیگر ، می توانید عکس ها و فیلم ها را به صورت خودکار در OneDrive ذخیره کنید. همچنین می توانید عکس های صفحه را به صورت خودکار در OneDrive ذخیره کنید. برای فعال کردن یکی از گزینه ها ، کادر کنار آن را علامت بزنید.


مشاهده پوشه ها و پرونده ها

مشاهده پرونده های محلی

می توانید پوشه ها و پرونده های محلی OneDrive خود را در File Explorer مشاهده کنید. روی نماد سینی سیستم OneDrive کلیک راست کرده و Open Folder را انتخاب کنید.

همچنین می توانید پوشه ها و پرونده های ذخیره شده آنلاین OneDrive را مشاهده کنید. دوباره روی نماد سینی سیستم کلیک راست کرده و مرور آنلاین را انتخاب کنید. با حساب Microsoft خود وارد سیستم شوید. صفحه ای ظاهر می شود که فایلها و پوشه های موجود در فضای آنلاین OneDrive شما را نشان می دهد.

مشاهده پرونده های آنلاین

از این صفحه می توانید پوشه ای را با کلیک بر روی آن باز کنید. بر روی پوشه یا پرونده راست کلیک کنید تا با دستوراتی مانند بارگیری ، حذف ، انتقال به ، کپی در و تغییر نام ، وارد منوی بازشو شوید.


ایجاد آلبوم عکس

البوم عکس

می توانید آلبوم عکس خود را از عکسهای انتخاب شده ذخیره شده در OneDrive ایجاد کنید. در وب سایت OneDrive خود ، روی ورودی عکسها در پنجره سمت چپ کلیک کنید. روی عنوان آلبوم ها کلیک کنید و سپس روی دکمه ایجاد آلبوم جدید در تصویر کوچک اول کلیک کنید. آلبوم خود را نامگذاری کنید ، عکسهایی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید ، سپس روی افزودن آلبوم کلیک کنید و آلبوم ایجاد می شود.


به اشتراک گذاشتن پرونده ها

سهم محلی

می توانید پوشه ها یا پرونده های OneDrive خود را از طریق File Explorer یا از وب سایت OneDrive خود با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. در File Explorer ، روی پرونده ای که می خواهید به اشتراک بگذارید راست کلیک کنید و از فهرست بازشو گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. این پیوندی را ایجاد می کند که می توانید از طریق ایمیل یا با دیگران به اشتراک بگذارید ، به او امکان خواندن و ویرایش بالقوه آن پرونده را می دهید.

اشتراک گذاری آنلاین

برای به اشتراک گذاشتن یک فایل از OneDrive آنلاین ، روی پرونده کلیک راست کرده و اشتراک را انتخاب کنید. سپس می توانید یک ایمیل با پیوند به پرونده مشترک ارسال کنید یا یک پیوند را کپی کنید تا در جای دیگر به اشتراک بگذارید.


همگام سازی خودکار را خاموش کنید

همگام سازی خودکار

اگر می خواهید رایانه ای را از OneDrive حذف کنید ، ابتدا مطمئن شوید که تمام پرونده های لازم با آن رایانه هماهنگ شده اند. این کار را با باز کردن نماد سینی سیستم OneDrive انجام دهید. انتخاب کنید تنظیمات> حساب > پوشه ها را انتخاب کنید. کادر را علامت بزنید همه پرونده ها و پوشه ها را در OneDrive همگام سازی کنید، خصوصاً اگر قبلاً پوشه ها را برداشته نشده باشید.

با این کار همه پرونده های OneDrive که دیگر در رایانه شما وجود ندارند بارگیری می شود. این روند مدتی طول خواهد کشید ، اما می توانید با کلیک راست روی نماد سینی سیستم OneDrive پیشرفت را بررسی کنید تا ببینید چه مدت زمان باقی مانده است.

پس از پشتیبان گیری از تمام پرونده های خود در رایانه ، روی نماد سینی سیستم OneDrive کلیک راست کرده و تنظیمات را انتخاب کنید. در برگه تنظیمات ، علامت را انتخاب کنید وقتی وارد ویندوز می شوم OneDrive را بطور خودکار شروع کنید. سپس روی تب Account کلیک کرده و کلیک کنید ارتباط خود را از این رایانه قطع کنید ارتباط. در اعلان ، کلیک کنید قطع ارتباط از حساب و اکنون رایانه شما دیگر با OneDrive همگام نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *