گیمرهای جدی به یکی از دو روش بازی می کنند. گیمرهای رایانه های شخصی معمولاً پشت میز می نشینند و از صفحه کلید و ماوس خود استفاده می کنند و به مانیتور فقط یک یا دو متر و معمولاً بین 20 تا 30 اینچ خیره می شوند. از طرف دیگر گیمرهای کنسول اغلب روی یک مبل با صفحه بازی و هدفون می نشینند و به تلویزیونی که شش فوت یا بیشتر فاصله دارد خیره می شوند. مسافت بیشتر به صفحه نمایش بزرگتری نیاز دارد و این بدان معنی است که مانیتورها آن را برش نخواهند داد. شما یک تلویزیون خوب برای بازی می خواهید. در حالت ایده آل ، این به معنای به دست آوردن یک تلویزیون خوب در کل است ، اما عناصر مهم دیگری نیز باید به خاطر بسپارید.

ما تلویزیون ها را بر اساس عوامل مختلف قضاوت می کنیم. بیشترین تمرکز ما روی کیفیت تصویر ، کنتراست و اندازه گیری رنگ است ، به طوری که همه چیز همانطور که کارگردان (یا طراح بازی) در نظر گرفته است ، روشن ، تاریک ، زنده و دقیق به نظر می رسد. ما همچنین با در نظر گرفتن جنبه هایی مانند ارگونومی از راه دور و طراحی رابط کاربری تلویزیون را آسان می دانیم. همه آنها وقتی می خواهید فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید خوب هستند ، اما برای بازی ها باید یک فاکتور اضافی را در نظر بگیرید: ورود با تأخیر.


تأخیر ورودی چیست و چرا برای بازی ها مهم است؟

تأخیر در ورودی زمان بین دریافت سیگنال از تلویزیون و به روزرسانی نمایشگر است. بازی های مبارز ، بازی های اکشن قهرمانانه و سایر بازی های متمرکز بر زمان زمانی بهترین بازی را می کنند که تأخیر ورود بسیار کم باشد. این می تواند تفاوت بین این احساس را که شما کنترل دقیق روی همه آنچه اتفاق می افتد و نیاز به جبران مداوم وقفه های بسیار کوچک که بازی شما را دور می اندازد ، ایجاد کند.

تأخیر ورودی معمولاً بین 15 تا 80 میلی ثانیه برای تلویزیون متغیر است. ما فکر می کنیم که 30 تا 40 میلی ثانیه قابل قبول است و تأخیر ورودی زیر 20 میلی ثانیه عالی است (و شرایط این دسته را دارد).


چگونه زمان تأخیر ورودی را آزمایش می کنیم

ما تأخیر ورودی را با استفاده از ماتریس HDFury 4K Diva 18Gbps HDMI با Xbox One X به عنوان منبع آزمایش می کنیم. ماتریس فیلم خروجی را با کیفیت 4K پردازش می کند ، سپس تصویر را با جعبه سیاه که در مرکز صفحه قرار دارد به تلویزیون منتقل می کند. یک سنسور نوری که روی صفحه قرار دارد جعبه را هنگام چشمک زدن اندازه گیری می کند و تعیین می کند چه مدت طول می کشد تا تلویزیون بین سیگنال و تغییر تصویر به ده دهم میلی ثانیه بفرستد.

Diva می تواند تأخیر ورودی را با هر دو عکس 1080p و 4K اندازه گیری کند ، گرچه تاکنون فقط انحراف بین دو وضوح فقط دو یا سه میلی ثانیه ای را مشاهده کرده ایم. به نظر نمی رسد وقتی عملکردهای پردازش تصویر غیرفعال هستند ، وضوح تاخیر ورودی را تحت تأثیر قرار می دهد (اگر بخواهید کمترین تأخیر ورودی را که تلویزیون شما توانایی آن را دارد ، باید این کار را انجام دهد).

ما زمان تأخیر را هم در حالت تصویر ، که در آن تست های استاندارد تصویر (حالت های سفارشی ، فیلم یا سفارشی با کالیبراسیون بسیار ساده در یک اتاق تاریک برای کنتراست و دمای رنگ روی گرمترین تنظیمات از پیش تنظیم شده) و هم در هر بازی یا رایانه انجام می دهیم. حالتهای موجود در تصویر (یا اگر ویژگی جداگانه از حالتهای تصویر فعال باشد).

حالت ها و ویژگی های بازی و رایانه اغلب می توانند تاخیر ورودی را نسبت به حالت هایی که کیفیت تصویر را نسبت به پاسخگویی در اولویت قرار می دهند ، به طور قابل توجهی بهبود بخشند ، با برخی معاملات به صورت دقت رنگ و کاهش نویز. ما هر دو تاخیر در بررسی های خود را یادداشت می کنیم و سریعترین تعداد بین آنها را در نمودارها و پروفایل های محصول خود یادداشت می کنیم.


بهترین تلویزیون های PlayStation 5 و Xbox Series S / X

در حال حاضر ، 4K استاندارد اکثر تلویزیون های جدید است ، اما هنوز هم برای بازی بسیار جدید است. این که آیا بازی های شما دارای وضوح و کنتراست 4K واقعی و رنگ دامنه دینامیکی بالا (HDR) هستند یا خیر ، بستگی به سیستم عامل شما و بازی شما دارد.

ببینید ما چگونه تلویزیون ها را تست می کنیمببینید ما چگونه تلویزیون ها را تست می کنیم

جدیدترین کنسول ها ، Xbox Series X مایکروسافت (و سری S سونی) و PlayStation 5 سونی ، از رزولوشن 4K (3840 در 2160) با HDR پشتیبانی می کنند. بازی های موجود در این سیستم ها معمولاً شفاف تر و سرزنده تر از کنسول های نسل قبلی مانند Xbox One X و PS4 Pro خواهند بود (و بسیار واضح تر از PlayStation 4 و Xbox One S ، که از بازی های 4K پشتیبانی نمی کنند). این سیستم های جدید همچنین از ویژگی های گرافیکی مانند ردیابی اشعه پشتیبانی می کنند ، که اسلاف آنها این کار را نکردند. با این حال ، شما باید به دنبال تلویزیون پشتیبانی از 4K HDR باشید تا بتوانید از جدیدترین بازی ها کاملا لذت ببرید.

میزان تازه سازی (تعداد دفعاتی که صفحه نمایش در هر ثانیه تصویر می کشد ، اندازه گیری شده در هرتز) نیز برای بازی ها مهم است. همه تلویزیون ها حداقل 60 هرتز هستند اما برخی از آنها 120 هرتز هستند و می توانند دو برابر فریم در ثانیه نمایش دهند. کنسول های جدید بازی قادر به رسیدن به نرخ فریم 120 فریم در ثانیه هستند (گرچه هنوز موارد زیادی وجود ندارد) ، که عملکرد فوق العاده روان را در صفحه 120 هرتز به همراه خواهد داشت. بخاطر داشته باشید که اکثر بازی های مدرن ممکن است برای حفظ 60 فریم در ثانیه با مشکل روبرو شوند ، بنابراین سرعت تازه سازی بالاتر از 60 هرتز کاملاً حیاتی نیست.

در حالی که قبلاً یک ویژگی بیشتر در مانیتورهای بازی دیده می شد ، میزان تازه سازی متغیر (VRR) به آرامی به تلویزیون راه می یابد – در مدل هایی که ما در اینجا انتخاب کرده ایم ، می توانید آن را در Sony X900H و Vizio M-Series Quantum پیدا کنید. این محبوبیت به اندازه کافی محبوب شده است که ما این ویژگی را به لیست مشخصات تلویزیون خود اضافه کرده ایم که می توانید آن را در پایین این صفحه و تمام بررسی های تلویزیونی ما پیدا کنید.

VRR به تلویزیون اجازه می دهد تا بسته به محتوایی که دریافت می کند ، نرخ تازه سازی را در حین حرکت تنظیم کند. این مسئله برای محتوای ثابت مانند فیلم ها و نمایش های تلویزیونی که معمولاً برای هر چیزی که تماشا می کنید به 24 ، 30 یا 60 فریم در ثانیه می ماند ، مسئله مهمی نیست. با این حال ، این برای بازی ها بسیار مناسب است.

نرخ فریم در بازی بسته به آنچه روی صفحه است ممکن است به طور غیرمعمولی تغییر کند و VRR تطابق تلویزیون با نرخ تازه سازی آن نرخ فریم را تضمین می کند. این می تواند بازی ها را نرمتر کرده و پاره شدن صفحه را کاهش دهد.

VRR در حال حاضر روی رایانه های ویندوزی (با کارت گرافیک های سازگار) و Xbox Series X و Xbox Series S. سخت افزار PlayStation 5 از VRR پشتیبانی می کند اما در هنگام راه اندازی فعال نیست. این ویژگی در به روزرسانی آینده اضافه خواهد شد. اگر به دنبال صفحه های بیشتری هستید که از VRR پشتیبانی می کنند ، لیست بهترین نمایشگرهای بازی Xbox را بررسی کنید.


برای بازیکنان سخت: مانیتور بازی

صحبت از مانیتورهای بازی ، اگر می خواهید تاخیر ورودی بسیار کم و درک بسیار گسترده تری از نرخ تازه سازی و VRR متفاوت داشته باشید ، باید به صفحه های کوچکتر در قالب مانیتورهای بازی خاص مراجعه کنید. آنها به طور خاص برای بازی ها طراحی شده اند و حداقل به اندازه کیفیت تصویر بر واکنش پذیری تأکید می کنند. تأخیر ورودی بین 2 تا 4 میلی ثانیه در نمایشگرهای سطح بالای بازی رایج است (اگرچه اخیراً شاهد رسیدن برخی از تلویزیون ها به این محدوده هستیم) ، و همچنین می توانند شامل ویژگی های رایانه ای باشند که عملکرد را بیشتر بهبود می بخشند ، مانند فرکانس های جدید با انویدیا G – هماهنگ سازی.

عیب مانیتورهای بازی این است که شما هر اینچ مربع خیلی بیشتر هزینه خواهید کرد. مانیتورها معمولاً کوچکتر از تلویزیون هستند و طوری طراحی شده اند که فقط با فاصله یک یا دو فوت از میز کار می کنند. ورودی کمتری دارند و همیشه بلندگو ندارند و بندرت هر نوع کنترل از راه دور دارند. اگر می خواهید از روی کاناپه خود بازی کنید ، مانیتور بازی به راحتی امکان پذیر نیست. اما اگر آماده بازی از روی میز خود هستید ، لیست بهترین نمایشگرهای بازی ما را بررسی کنید.

اگر فقط بهترین تصویر موجود را می خواهید ، در این بین لیست بهترین تلویزیون ها ، بهترین تلویزیون های 65 اینچی و بهترین تلویزیون های 75 اینچی (و جدیدتر) را بررسی کنید. و اگر می خواهید مقداری پس انداز کنید ، به لیست بهترین تلویزیون های ارزان قیمت ما بروید که دارای چندین مدل مناسب برای بازی است.

برای نکات بیشتر درباره خرید ، به داستان ما از معنای واقعی شماره و موارد مدل تلویزیون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *