حتی سختگیرترین زمینه های خلاقیت نیز می توانند موانع کمی برای ورود داشته باشند. به عنوان مثال ، نیازی به دانستن نحوه استفاده از نرم افزار ویرایش عکس یا فیلم برای گرفتن عکس یا فیلمبرداری روی تلفن خود ندارید. بشر صدها سال قبل از پردازنده های کلمه ادبیات درخشان با کاغذ ، جوهر و قلم می نوشت. اما در مورد بازی های ویدیویی ، مدرن ترین محیط هنری ، چطور؟

امروز شما بیشتر از هر زمان دیگری فرصت دارید که در توسعه بازی حرفه ای شوید و روش های بیشتری برای تیز کردن مهارت های خود فراتر از اصلاح پرونده های جدید WAD در سطح Doom دارید. هر ساله نسل های جدید توسعه دهندگان از مدارس طراحی بازی در سراسر جهان فارغ التحصیل می شوند. با مرکز بازی DePaul ، DigiPen ، Full Sail و NYU تماس بگیرید. اما فقط با استفاده از کامپیوتر و برخی انگیزه های شخصی می توانید یاد بگیرید که با نرم افزار سفارشی ساخت بازی های ویدیویی بازی رویاهای خود را بسازید.

شخصیت خود را انتخاب کنید

چگونه نرم افزار توسعه بازی های ویدیویی سفارشی را تعریف کنیم؟ برنامه هایی که بررسی کردیم – AppGameKit Studio ، Godot ، Construct ، Core ، Stencyl ، Twine ، Fuze4 و انتخاب ما از ویرایشگرهای GameMaker Studio 2 – به شما امکان می دهد از ابتدا بازی های ویدیویی کاملاً کاربردی ایجاد کنید.

در حالی که می توانید در مورد خلاقیت و طراحی بازی ها از بازی ها و محصولاتی مانند Baba Is You ، Dreams ، Machine منابع انسانی ، LittleBigPlanet ، Levelhead ، Minecraft ، Nintendo Labo ، Roblox ، Super Mario Maker یا مجموعه ای از Lego Mindstorms چیزهای زیادی در مورد خلاقیت یاد بگیرید. در این لیست گنجانده نشده است. آنها به شما اجازه نمی دهند کارهای کاملاً اصلی ایجاد کنید و رابط کاربری آنها کمی بیش از برنامه نویسی واقعی است که برای توسعه بازی های واقعی لازم است. با این حال ، بسیاری از بازی ها مفاهیم کدگذاری را به معماهای سرگرم کننده تبدیل می کنند و انجام بازی های ویدیویی خوب می تواند تصورات شما را در پروژه های خود به چالش بکشد.

ما همچنین شامل موتورهای قوی ، موتورهایی که در پشت ایستگاه های قدرتمند بصری مانند Crysis و Doom قرار دارند ، که هدف اصلی آنها سازندگان حرفه ای بازی در استودیوهای مستقل و همچنین شرکت های بزرگ نیستند. این برنامه ها نه تنها معمولاً گران ترند ، بلکه سطح ابتدایی دانش را می گیرند که بسیاری از افراد فاقد آن هستند. بعلاوه ، بسیاری از استودیوها ، حتی پس از آنکه رقبای شخص ثالث از فناوری آنها برتری داشتند ، موتورهای اختصاصی خود را ایجاد و استفاده می کنند. موتورهای EA’s Bethesda و Frostbite به ذهن خطور می کنند.

شخصیت های اصلی

برنامه های ارائه شده در این مبتدیان دورگرد از طریق روند ایجاد یک بازی. هنگامی که از مهارت خود اطمینان پیدا کردید ، از آزمایش موتورهای معروف دیگر دریغ نکنید. وحدت با مجوز شخصی رایگان است. در حال حاضر ، موتور Unreal حاضر در همه جا هزینه ای ندارد و شما می توانید از طریق فروشگاه Epic Games به بازار توسعه دهندگان بپردازید.

سرانجام ، سعی کردیم بر روی نرم افزاری تمرکز کنیم که به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از بازی های ویدیویی را به جای استفاده از یک مکان خاص ، ایجاد کنید. اگر فقط به سیم کارت های دوستیابی ، بازی های مبارزه ای ، بازی های نقش آفرین ، ماجراهای متنی باطنی یا فیلم های ماشینی علاقه دارید ، به ترتیب Ren’Py ، Mugen ، RPG Maker ، Inform 7 یا Valve’s Source Filmmaker را بررسی کنید. ما بر Twine تأکید داریم ، اما فقط به این دلیل که این برنامه به شما امکان می دهد به راحتی و در کمال تعجب تعداد متنوعی از بازی ها را در قالب فانتزی تعاملی بسازید.

کارت با نخ

چه نوع بازی هایی می توانید بسازید؟

به غیر از Twine ، سایر محصولات این بررسی به شما امکان می دهد هر نوع بازی 2 بعدی را که فکرش را بکنید ، بسازید. برای توسعه سه بعدی شما به یک ابزار قدرتمندتر نیاز دارید. هنوز ، توسعه دهندگان از این موتورها برای ایجاد همه چیز از سیستم عامل های پیمایش جانبی گرفته تا تیراندازهای از بالا به پایین بر اساس فیلم های Netflix گرفته تا RPG Undertale مستقل و بسیار تأثیرگذار استفاده کردند. اگر در بازی های آنلاین فلش در سایت هایی مانند Newgrounds و Kongregate بزرگ شده باشید ، ظاهر و احساس این بازی ها را تشخیص خواهید داد.

با این حال ، وقتی صحبت از ویژگی هایی می شود که می توانید به بازی خود اضافه کنید ، همه موتورها یکسان ساخته نشده اند. AppGameKit Studio ، Core و Godot موتورهای سه بعدی توانایی دارند. GameMaker و Fuze4 پشتیبانی محدودی از گرافیک های سه بعدی را ارائه می دهند. Stencyl به شما امکان می دهد از کنترل کننده ای که به کامپیوتر متصل است استفاده کنید ، اما نمی توانید چند نفره را به پروژه های خود اضافه کنید. بازی های Core فقط در اکوسیستم اجتماعی Core’s Core قابل انجام است و Fuze4 تمام پروژه های شما را در Nintendo Switch قفل می کند. هر ابزار دیگری به شما امکان می دهد از طریق HTML5 در وب منتشر کنید. Twine و ساخت حتی در یک مرورگر وب اجرا می شوند. اکثر اشتراک ها همچنین سطحهایی را برای انتشار بازی های رایانه ای و بازی های موبایل با گزینه های خرید درون برنامه ارائه می دهند.

در مورد کنسول ها ، فقط GameMaker مجوزهای نینتندو سوییچ ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را می فروشد. GameMaker همچنین اخیراً پشتیبانی کامل از PlayStation 5 و Xbox Series X / S. را اضافه کرده است. با نرم افزارهای دیگر ، به یک راه حل شخص ثالث برای انتقال به کنسول ها احتیاج دارید ، یا آماده انجام کارهای قابل حمل سنگین ، گران و فنی خود هستید. .

پرداخت کنید تا برنده شوید

بسته به نوع نرم افزاری که انتخاب می کنید قیمت گذاری متفاوت است. Godot و Twine کاملا رایگان هستند. Core رایگان است ، اما شما می توانید لوازم آرایشی را به انتخاب و اعتبار خود خریداری کنید. Fuze4 20 دلار قیمت دارد ، اما شما برای همیشه مالک آن هستید. ساخت و Stencyl نسخه های رایگان ارائه می دهند ، اما شما باید حداقل 99 دلار در سال بپردازید تا از امکانات آنها نهایت استفاده را ببرید و بازی های خود را به قیمت پول بفروشید. AppGameKit Studio یک نسخه پایه 99 دلاری را به همراه افزودنیهای اضافی DLC به فروش می رساند. GameMaker دارای 30 روز دوره آزمایشی رایگان ، 99 دلار مجوز دائمی و 1500 دلار اشتراک سالانه برای فروش بازی های خود در این سه کنسول است. این قیمت اگرچه به طور اجتناب ناپذیری بالا است اما برای دستیابی به مخاطبان بزرگ و پردرآمد کنسول شاید ارزش آن را داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که اینها همه قیمت های استاندارد و منفرد است. اگر شرکتی باشید که بیش از مقدار مشخصی درآمد کسب می کنید یا معلمی که می خواهد در بازی کلاس های بازی سازی را آموزش دهد ، قیمت گذاری نیز می تواند تغییر کند. معلمان همچنین باید خدمات تحقیقاتی را فقط برای آنها در نظر بگیرند. Youth Digital که زمانی به عنوان ویراستاران کلاس های کد نویسی با تمرکز بر طراحی بازی انتخاب می شد ، اکنون به برنامه درسی دیجیتال Apex Learning تبدیل شده است. حتی اگر بزرگسال باشید ، به طور کلی خدمات یادگیری آنلاین می توانند مکمل آموزش بازی شما باشند.

ساختن بازار

رمزگذاری را یاد بگیرید (یا نه)

اگر می خواهید به یک توسعه دهنده جدی بازی تبدیل شوید ، در نهایت باید نحوه کدنویسی را بیاموزید. بازی های ویدئویی از هنر شگفت انگیز ، انیمیشن های روان ، موسیقی جذاب و سیستم های بازی هوشمند ساخته شده توسط بسیاری از افراد با استعداد تشکیل شده است ، اما این کدی است که همه آنها را در یک بازی به هم متصل می کند. با این حال ، کد آموزش دشوار است ، بنابراین آنچه این برنامه ها را به ویژه کاربر پسند می کند ، نحوه ساده سازی فرآیند کدگذاری یا کاملاً اختیاری بودن آن است.

با Twine ، فقط اگر می خواهید با ویرایش JavaScript یا CSS بازی خود را بهتر یا پیچیده تر کنید ، کدگذاری می کنید. GameMaker ، Core ، Stencyl ، Godot و Construction کد خود را به زبانهای تصویری قابل فهم تبدیل می کنند. به جای تایپ کردن در یک نحو خاص ، شما بازی خود را با افزودن ویژگی ها و اصلاح رفتار اشیا program و همچنین ایجاد رویدادهایی که به بازی می گوید در چه شرایطی باید چه کاری انجام دهد ، برنامه ریزی می کنید. همه چیز فقط در صورتی است که بیانیه باشد. اگر دکمه ای را فشار دهید ، شخصیت می پرد. اگر به دشمنی دست بزنید ، می میرید.

حالت طراحی Stencyl

تأکید زیاد بر روی زبان تصویری ، توسعه بازی را برای کاربران غیر فنی بسیار قابل دسترسی می کند. در بهترین حالت ، زبانهای تصویری نیز با مفاهیم پیچیده تری (مانند ماسکهای برخورد ، نرخ فریم و متغیرها) در هم آمیخته اند که به شما کمک می کند تا بهتر به سمت کدگذاری صحیح بروید و در صورت پذیرش بیشتر ، شما را برای موفقیت آماده می کند. شغل حرفه ای. این برنامه ها همچنین به شما این امکان را می دهند که اگر از ابتدا کنترل بیشتری می خواهید ، کد خود را از ابتدا بنویسید. AppGameKit Studio و Fuze4 شما را مجبور به نوشتن کد بدون گزینه زبان بصری می کنند. با استفاده از Fuze4 ، برای جلوگیری از دردسر تایپ کردن روی صفحه لمسی ، مشکلی که با آن روبرو هستید و برنامه همراه همراه AppGameKit ، باید صفحه کلید را به Nintendo Switch متصل کنید.

با ساده سازی کدگذاری ، این برنامه ها همچنین شما را قادر می سازند تا روی سایر عناصر حیاتی و خلاقانه طراحی بازی تمرکز کنید. از ویرایشگرهای داخلی تصویر برای کشیدن روح ، متحرک سازی آنها و ترتیب دادن آنها در سطوحی که از مجموعه کاشی می سازید ، استفاده کنید. جلوه های صوتی خود را سنتز کرده یا فایل های موسیقی را وارد کنید. با احساس مالکیت در بازی ، خیلی سریعتر روی آن سرمایه گذاری خواهید کرد و صداها و تصاویر دست ساز ، شخصی تر از کد استریل هستند.

ویرایشگر Fuze4

خدمات عمومی

چه فایده ای دارد اگر هنر را با مردم به اشتراک نگذارید؟ این موتورها فقط ابزار نیستند ، بلکه جهشی برای به اشتراک گذاشتن دانش و منابع برای کاربران هستند. این برنامه ها اسناد مفیدی درباره نحوه شروع کار ارائه می دهند. پس از تسلط بر درس ها ، به دنبال انجمن ، انجمن ها یا فیلم های آنلاین باشید تا نکاتی در مورد چگونگی بهبود پروژه های خود بیابید.

سازندگان ریسمان عاشق به اشتراک گذاشتن ترفندهایی در مورد چگونگی انتقال داستان به سطح بعدی هستند. Fuze4 به شما امکان می دهد از طریق درگاه آنلاین بازی ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و بازی های جدید را از غریبه ها بارگیری کنید. افزونه های AppGameKit Studio DLC شامل بازی های آزمایشی است. GameMaker ، ساخت ، Core ، Godot و Stencyl بازارهای جامعه را ارائه می دهند که می توانید برای سرعت بخشیدن به توسعه خود ، گرافیک ، جلوه های صوتی ، دموی بازی ، کد ابزار و سایر دارایی ها را خریداری یا بارگیری کنید. لازم نیست خودتان را به یک فروشگاه یا فروشگاه دیگر محدود کنید. فروشگاه مستقل بازی itch.io دارایی های زیادی را نیز به فروش می رساند.

آنها را نزنید ، به آنها بپیوندید

فقط طرفدار بازی های ویدیویی هیچ مشکلی ندارد. هنوز هم ، ایجاد یک بازی ویدئویی باعث قدردانی شما از کار سخت مرتبط با بازی های ویدیویی فوق العاده ای که انجام می دهید می شود. بهترین پیشنهادات ما برای نرم افزار توسعه بازی های ویدیویی سفارشی ، مهارت ها و ابزارهایی را برای شما فراهم می کند که برای شروع سفر خود به Amy Hennig ، Shigeru Miyamoto یا Gabe Newell بعدی نیاز دارید.

پس از پایان بازی ، آن را با استفاده از بازار بازی های رایانه ای به جدول ها بفروشید. سپس به یک شخص تأثیرگذار اجازه دهید از طریق سرویس پخش بازی ویدیویی به آنها توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *