Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II (999 دلار) طراحی لنز تقریباً یک قرن را احیا می کند و آن را در مکانیک کاملاً عالی با لنزهای فوکوس دستی تازه ساخته شده قرار می دهد. او با ظاهری منحصر به فرد ، که توسط بوکه حباب صابونی از لهجه های تمرکز شده با لبه هایی که به وضوح مشخص شده اند ، عکس می گیرد. این بوتیک جذابیت خاصی دارد و باید از زندانهایی که مستعد تصاویر هنری و امپرسیونیستی هستند ، خوشحال شود. اگر در آن مکان هستید و از دست دادن فوکوس خودکار بد نیستید ، Trioplan 100 F2.8 II یک لنز بسیار مهیج است.

اپتیک سه گانه

طراحی نوری Trioplan خیلی جدید نیست – این فرمول به دهه 1930 برمی گردد ، زمانی که مایر Optik شروع به تولید لنزهای Trioplan بر اساس فرمول نوری سه گانه کوک کرد. لنز عکسهایی با عمق میدان کم و اعوجاج اسمی و با اثر بوکه حباب صابون اختصاص می دهد.

در سال های اخیر ، نام تجاری دوباره به عنوان مورد علاقه Kickstarter ظاهر شده است ، تا اینکه از قول های خود شرمنده شده و از هم بپاشد. امروز ، این شرکت تحت مالکیت جدیدی قرار دارد ، شرکت آلمانی OPC Optics ، و از سرمایه گذاری جمعی به تجارت عکس منتقل شده است. گزارشات PetaPixel برای عکاسانی که علاقه مند به مطالعه درباره سقوط و تولد دوباره نام تجاری هستند ، جزئیات بیشتری می یابد.

این خبر خوبی برای طرفداران دیدگاه Trioplan است. اگرچه می توان به دنبال لنزهای یکپارچه ای بود که نتایج مشابهی را ارائه می دهند یا حتی می توان “این کار را خودت انجام بده” و خودتان آن را ساخت ، اما هیچ یک از آنها جایگزین مناسبی برای لنزهای جدید و خوش طراحی نیست.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/1000 ثانیه ، ISO 100

البته شما هزینه آن را پرداخت می کنید. برچسب قیمت 999 دلار مربوط به لنزهای فوکوس دستی مشابه دیگر مارک های آلمانی مانند Voigtländer و Zeiss است ، اما بسیار کمتر از مبلغی که برای لنز جدید لایکا پرداخت می کنید.

برای ارتقا position موقعیت درجه یک خود ، لنزها در یک جعبه بزرگ ارائه می شود. این یک کیف سیاه پیانوی لولایی با آرم Meyer Optik Görlitz با نقره ای در بالا و یک فضای داخلی مخمل خواب دار است. کارتهای گارانتی ، اطلاعات و تضمین کیفیت نیز در دسترس هستند که هر کدام از آنها عکسی را گرفته اند که در پشت آن لنز چاپ شده است.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7S III ، f / 2.8 ، 1/160 ثانیه ، ISO 100

این سنسورهای فول فریم را پوشش می دهد و در تعدادی پایه لنز موجود است. برای SLR ها می توانید آن را برای دوربین های دیجیتال و فیلم Canon EF ، Nikon F و Pentax K و همچنین برای نصب فیلم های رزوه دار M42 تهیه کنید.

سیستم های آینه محبوب نیز پشتیبانی می شوند – نسخه های لنز برای دوربین های Fujifilm X ، Leica L ، Micro Four Thirds و Sony E در دسترس هستند. سیستم های Canon RF ، Canon EOS M و Nikon Z نسخه های خاص خود را دریافت نمی کنند ، اما می توانند از هر نسخه SLR با یک آداپتور مناسب

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/600 ثانیه ، ISO 100

نسخه ای برای مسنجرهای Leica M نیز وجود دارد. با این وجود ، آن متصل نیست ، بنابراین نمی توانید فوکوس را با یک منظره یاب نوری تنظیم کنید. برای تنظیم کانون باید Visoflex EVF را به دیجیتال M خود اضافه کنید. دوربین های M شامل خطوط فریم برای فاصله کانونی 100 میلی متر نیستند ، بنابراین شبکه های EVF نیز با دقت فریم می گیرند.

نصب و تکمیل

مهم نیست که کدام پایه را انتخاب کنید ، یک لنز با یک بشکه آلومینیومی آنودایز سیاه و تمام کنترل های دستی دریافت خواهید کرد. ارتباط الکترونیکی با دوربین وجود ندارد ، بنابراین برای فعال کردن IBIS ، اگر دوربین شما وجود دارد ، باید فاصله کانونی را در یک منو وارد کرده و به صورت دستی بزرگنمایی را فعال کنید.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II

نسخه SLR لنز در حدود 3.3 در 2.1 اینچ (HD) در دسترس است ، در حالی که لنزهای بدون آینه کمی طولانی تر هستند ، تقریباً 4.5 اینچ لازم است تا اپتیک لنز در یک فاصله از سنسور تصویر باشد ، صرف نظر از سیستم دوربین.

عنصر جلو از فیلترهای رزوه دار 52 میلی متر پشتیبانی می کند. کاپوت فلزی در آن قرار گرفته است که در صورت عدم استفاده از فیلتر ، در برابر تابش خیره کننده و اثر انگشت های ولگرد محافظت می کند. اپتیک ها دارای پوشش ضد انعکاسی مدرن هستند ، اما هیچ محافظتی در برابر آلودگی یا محافظت در برابر آب و هوا وجود ندارد.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/2500 ثانیه ، ISO 100

همه چیز مکانیکی است ، از جمله سیستم تمرکز. این حلقه به آرامی می چرخد ​​و دارای تمرکز بسیار طولانی ، حدود 330 درجه چرخش است ، تا از فاصله نزدیک به بی نهایت منتقل شود. من آن را با یک دوربین SLR جفت کردم و دریافتم که فوکوس دستی چالش بزرگی نیست. وضوح تصویر EVF و بزرگنمایی قاب بسیار کمک می کند.

حلقه کنترل سوراخ در جلوی بشکه است. به راحتی و بدون تاخیر می چرخد. شما می خواهید از یک لنز کاملاً باز برای گرفتن چشمگیرترین بوکه استفاده کنید. با متوقف شدن لهجه ها گرد می مانند. سوراخ 15 پره ای از طریق تنظیم حداقل f / 22 یک حلقه کامل را تشکیل می دهد.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II

فوکوس در حدود 3 فوت (0.9 متر) در دسترس است ، که برای برخی از نمای نزدیک و عکس های پرتره عالی است ، اما به هیچ وجه ماکرو نیست ، شبکه را در اندازه کامل به 1: 8.6 افزایش می دهد. شما همیشه می توانید با افزودن لوله های کششی بین لنز و دوربین ، فوکوس را از نزدیک متصل کنید ، اما توانایی تمرکز روی اشیا at از راه دور را از دست خواهید داد.

نرم ، همراه با حباب های صابون

من نسخه Sony Mount Mount Trioplan II را با a7R IV تمام فریم برای ارزیابی جفت کردم. با استفاده از این نوع لنزها ، نتایج دنیای واقعی مهمتر از تستهای آزمایشگاهی هستند ، اما من تستهای رزولوشن Imatest استاندارد خود را انجام دادم.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/400 ثانیه ، ISO 100

در f / 2.8 ، لنز عکس ها را با جلوه ای فوکوس و درخشان ضبط می کند. جزئیات زیر نقطه تمرکز قابل مشاهده است ، اما همه آنچه در فوکوس است هاله ای نرم نشان می دهد.

ببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیمببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیم

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/600 ثانیه ، ISO 100

در f / 4 ، نمایی از فوکوس نرم از بین رفته و وضوح مرکز حتی در دوربین لمسی 60 مگاپیکسلی خوب است. لنزها در f / 5.6 نتایج بهتری می گیرند و در مرکز نتایج عالی دارند که با مشاهده لبه های قاب نرم می شوند. واضح ترین تصاویر را در f / 8 و f / 11 فراهم می کند ، اما نویسه ای که لنزها را در دیافراگم های گسترده تعریف می کند دیگر قابل مشاهده نیست.

نمای بوکه حباب صابونی – لهجه های تمیز شده با لبه های سخت و روشن – هنگام کار در دیافراگم وسیع و برخورد با نور کمی به پس زمینه ، بیشتر به چشم می آید. ممکن است بخواهید در روزهای کسل کننده کمی نور به پس زمینه اضافه کنید ، اما با کمی آفتاب و پس زمینه مناسب به نتایج ظاهر می شوید.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/600 ثانیه ، ISO 100

همچنین درخشندگی نیز وجود دارد ، به خصوص اگر لنز را به سمت خورشید قرار دهید. با این حال ، این یک اثر خوب است و در شرایط مناسب می توان کمی نور گرم به عکس های خود اضافه کرد.

لنز برای هنرمندان

عکاسانی که علاقه مند هستند هنگام خرید لنز از مسیرهای مضراب خارج شوند باید Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II را در نظر بگیرند. اپتیک های سه گانه بازگشت او عکس هایی را با لهجه هایی کاملاً مشخص اما کاملاً گرد نقاشی می کنند. این ظاهری کاملاً مخالف شیوه رنگ آمیزی بوکه توسط لنزهای مدرن است – تأکید امروز کاملاً بر پس زمینه نرم و بدون حواس پرتی است.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II: تصویر نمونه

سونی a7R IV ، f / 2.8 ، 1/500 ثانیه ، ISO 100

لنز به اندازه کافی متفاوت است تا عکس های او در میان جمعیت برجسته شوند. همچنین جذابیت خاصی برای ویدئو وجود دارد ، به ویژه برای برش ها و سازندگان صحنه هایی که می خواهید هنرمندی در آنها بدرخشد.

Meyer Optik Görlitz Trioplan 100 F2.8 II

Trioplan 100 F2.8 تنها لنزی نیست که مایر ارائه می دهد. اگر آنچه را که از این قسمت می بینید دوست دارید ، اما نمای وسیع تری را ترجیح می دهید ، می توانید یکی با فاصله کانونی 50 میلی متر ، Trioplan 50 F2.8 II ، با قیمت 900 دلار تهیه کنید. همچنین دارای یک سری Primoplan F1.9 با فاصله فاصله کانونی 58 میلی متر و 75 میلی متر ، با فرمول نوری کمی متفاوت ، اما بوکه مشابه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *