درک فنی ، هدیه و نفرین است. وقتی می دانید چگونه رایانه ها را تعمیر کنید ، برای همه افرادی که می شناسید “مرد کامپیوتر” می شوید. با این حال ، همیشه نمی توانید مشکل را خودتان برطرف کنید.

اگر از همان بستر شخصی که به او کمک می کنید استفاده کنید – هم از ویندوز و هم از MacOS – ارائه پشتیبانی فنی از راه دور بسیار ساده است و نیازی به نصب نرم افزار اضافی نخواهید داشت. کمک به شخصی در سیستم عامل دیگر کمی پیچیده تر می شود ، اما ما ابزار مناسب برای کار با شما ارائه خواهیم داد.


QuickHelp: ویندوز 10 تا ویندوز 10

ویندوز دارای دو ابزار کمک از راه دور در سیستم عامل است: Quick Assist که در ویندوز 10 جدید است و Windows Remote Assistance که در ویندوز 7 ، 8 و 10 موجود است. اگر هم شما و هم دوستتان از ویندوز 10 استفاده می کنید ، شما می خواهید از Quick Assist استفاده کنید. همانطور که از اسمش پیداست ، سریعتر و راحتتر از پسر عموی بزرگترش است.

منوی Start را باز کرده و به دنبال Quick Assist یا برنامه را از پوشه Windows Accessories در منوی Start راه اندازی کنید.

کد امنیتی

در پنجره ظاهر شده ، کلیک کنید به شخص دیگری کمک کنید دکمه زیر راهنمایی کنید. با حساب Microsoft خود وارد سیستم شوید (برای کمک به یک حساب Microsoft نیاز دارید ، اما دوست یا بستگان شما این کار را نمی کنند) و یک کد شش رقمی دریافت خواهید کرد که در عرض 10 دقیقه منقضی می شود.

کمک کردن

اگر دیگر با شخص دیگر از طریق تلفن صحبت نمی کنید ، با او تماس بگیرید – ترجمه آنها از طریق مراحل کار بسیار ساده تر از طریق ایمیل از طریق تلفن است. به آنها کمک کنید تا «کمک سریع» را شروع کنند و در برگه «دریافت مساعدت» کد شش رقمی را که به آنها داده اید از صفحه وارد کنید.

پس از وارد کردن کد ، از آنها خواسته می شود که به شما اجازه دسترسی به صفحه نمایش آنها را بدهند. سپس می توانید از رایانه آنها به گونه ای استفاده کنید که گویی در مقابل آن نشسته اید. حتی می توانید از گزینه راه اندازی مجدد از راه دور رایانه آنها را راه اندازی مجدد کرده و اتصال Quick Assist را به طور خودکار آغاز کنید. در نهایت ، نیمی از مشکلات رایانه با خاموش و روشن کردن آنها برطرف می شود.


Windows Remote Assistance: ویندوز به ویندوز

کمک از راه دور

اگر دوست یا اعضای خانواده شما هنوز از ویندوز 7 یا 8 استفاده می کنند ، باید از ابزار قدیمی Remote Assistance استفاده کنید. این ابزار مشابه دستیار سریع است ، اما استفاده از آن بسیار ناخوشایند است. آنها باید به صفحه کنترل اشاره کرده و جستجو کنند از شخصی دعوت کنید تا به رایانه شما متصل شود. آنها برای دسترسی به دستگاه خود باید یک فایل ایمیلی برای شما ارسال کنند که اتصال را آغاز می کند ، سپس رمز عبور ظاهر شده (ترجیحاً از طریق تلفن) را به شما می گویند.

آنها همچنین می توانند Easy Connect را انتخاب کنند ، که فقط به شما رمز عبور می دهد ، اما در شرایط خاص می تواند خاکستری شود.


مک به مک

پیام های سیب

کاربران Mac می توانند با استفاده از برنامه Messages از راه دور کمک کنند. این ویژگی در OS X 10.10 Mavericks اجرا می شود ، بنابراین هر کسی که دارای Mac فعلی نسبتاً اخیر است باید بتواند از آن استفاده کند. هر دو باید با Apple ID وارد سیستم Messages شوید.

برنامه Messages را در Mac خود باز کنید و مکالمه را با یکی از دوستان یا اقوام خود که می خواهید به او کمک کنید انتخاب کنید. اگر وجود ندارد ، مکالمه جدیدی را شروع کنید. مکالمه شما باید دارای حباب های آبی باشد ، این نشان می دهد که هر دو از iMessage استفاده می کنید. بر روی دکمه “i” در گوشه سمت راست بالای پنجره کلیک کنید و سپس اشتراک را کلیک کنید.

از اینجا می توانید از شخص دیگر بخواهید صفحه نمایش خود را با شما به اشتراک بگذارد. (اگر با مشکلی روبرو شدید ، آنها می توانند به این منو رفته و از شما دعوت کنند صفحه نمایش آنها را مشاهده کنید.) در نسخه های قدیمی macOS ، می توانید روی مکالمه کلیک راست کرده و صفحه درخواست اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری صفحه

آنها یک پنجره بازشو دریافت می کنند که درخواست مجوز می کند تا صفحه نمایش خود را با شما به اشتراک بگذارند. اطمینان حاصل کنید که گزینه Control My Screen را انتخاب کرده و روی Accept کلیک کنید. از آنجا می توانید رایانه آنها را کنترل کرده و از طریق هر مشکلی آنها را راهنمایی کنید.

اگر می خواهید از راه دور مشکلی را در Mac مستقر در خود حل کنید – مثلاً فرزندتان از آن برای یادگیری آنلاین استفاده می کند – می توانید از سرویس گیرنده داخلی VNC اپل استفاده کنید.


عیب یابی مشکلات بین ویندوز و مک

مقیاس گذاری

متأسفانه ، نه ویندوز داخلی و نه گزینه های macOS به شما امکان اشتراک صفحه با هر یک از سیستم عامل های مخالف را نمی دهند. بنابراین شما باید چیز دیگری پیدا کنید.

بسیاری از برنامه های گپ ویدیویی ، از جمله زوم ، اسکایپ و موارد دیگر ، به شرکت کنندگان این امکان را می دهند تا صفحه خود را با کلیک یک دکمه به اشتراک بگذارند. با این حال ، آنها به شما اجازه نمی دهند کنترل صفحه شخص مقابل در بسیاری از موارد ، این می تواند خوب باشد ، زیرا شما می توانید به سادگی به شخص مقابل بگویید که روی چه چیزی کلیک کند ، زیرا او را در مراحل عیب یابی راهنمایی می کنید.


Chrome Remote Desktop

اگر کاملاً لازم است صفحه شخص دیگری را کنترل کنید ، بهتر است از راه دور دسک تاپ Chrome استفاده کنید ، که با مشکلات امنیتی همراه نیست که ابزارهای دسترسی از راه دور مانند TeamViewer در چند سال گذشته داشته است.

برای استفاده از Chrome Remote Desktop ، باید Google Chrome را راه اندازی کنید یا به سایت Remote Desktop بروید ، سپس کلیک کنید صفحه من را به اشتراک بگذارید (بله ، اگرچه شما مشترک نیستید مال شما صفحه) سپس شخص دیگر باید روی پیکان آبی رنگ بارگیری در زیر اشتراک گذاری در این صفحه کلیک کند.

اشتراک گذاری صفحه

با این کار یک برنامه کمکی کوچک بارگیری می شود که باید روی رایانه نصب کنید. پس از نصب موفقیت آمیز ، باید کلیک کنند تولید کد دکمه ای که در صفحه اشتراک صفحه آنها نشان داده می شود. با این کار کد دسترسی 12 رقمی برای دسترسی به رایانه آنها ایجاد می شود.

کد را وارد کن

در رایانه خود ، از سایت Remote Desktop ، این کد را در زیر وارد کنید به رایانه دیگری متصل شوید. سپس دوست شما باید به شما اجازه دهد ، پس از آن می توانید کامپیوتر او را کنترل کرده و به آنها کمک کنید تا مشکل خود را حل کنند.

اگر این روند کمی پیچیده تر به نظر برسد ، بسیار دشوار است ، اما برای دوره ای که نیاز به نصب نرم افزارهای دیگر (به ویژه نرم افزاری که به Chrome نیاز دارد) مناسب است. به هر حال ، طبق تجربه ما ، این بهترین گزینه است ، خصوصاً بعد از طی چند مرحله اول. جلسات از راه دور آینده باید بسیار راحت تر باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *