Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD (799.99 دلار) لنز مهیجی برای عکاسان با استفاده از سیستم دوربین APS-C سونی است. این اپتیک برتر را که می توانید از بزرگنمایی F2.8 انتظار داشته باشید ، همراه با فوکوس سریع و ساخت و ساز در تمام شرایط آب و هوایی ، با دلار کمتری نسبت به مدل پیشرفته Sony 16-55 mm F2.8 G (1399.99 دلار) ارائه می دهد. 17-70 میلی متر از کنترل لنز عبور می کند ، اما شامل تثبیت کننده نوری است. این یک هنرمند خیره کننده در همه جا و به اندازه کافی خوب است که می تواند جایزه Editors ‘Choice را از آن خود کند ، حتی اگر جفت شدن با دوربین های کوچکتر سونی کمی بزرگ باشد.

برای APS-C ایجاد شده است

سری فول فریم a7 سونی توجه بسیاری را به خود جلب می کند و در بین عکاسان حرفه ای بسیار محبوب است ، اما این شرکت مدل های ارزان قیمت سنسور APS-C را نیز ارائه می دهد. دوربین هایی مانند a6100 و a6400 نسبت به گزینه های فول فریم سبک تر و مقرون به صرفه ترند اما همچنان از لنزهای با کیفیت بهره می برند.

اگر از یک لنز اولیه مانند E 16-50 mm یا E 18-55mm معلق استفاده می کنید ، بزرگنمایی F2.8 مانند 17-70 mm یا Sony E 16-55mm یک پیشرفت عمده است. شما به طور قابل توجهی به نتایج واضح تری خواهید رسید و با پس زمینه تار عکس می گیرید ، که شما را کمی بیشتر به نمای کل قاب نزدیک می کند.

لنز Tamron دامنه بزرگنمایی بیشتری نسبت به Sony E 16-55mm F2.8 ارائه می دهد ، اما در اطراف نیز کمی بزرگتر است. ابعاد 17-70 میلی متر F2.8 در کوتاهترین حالت ابعاد 4.7 در 2.9 اینچ (HD) دارد و وزنی حدود 1.2 پوند دارد. E 16-55 میلی متر چند اونس سبک تر است و فضای کمتری در کیف شما اشغال می کند ، یعنی 3.9 در 2.9 اینچ. با بزرگنمایی هر دو لنز باز می شوند.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD

قطعاً در سمت بزرگ دوربین های APS-C است. من آن را با یک دوربین قدیمی سونی ، NEX-6 جفت کردم و دریافتم که لنز برای دوربین کمی زیاد است. NEX-6 دارای دسته ای نسبتاً کم عمق است و بدنه های جدیدتری مانند جفت a6400 با لنزهای بزرگتر کمی بهتر است. با این حال ، 17-70 میلی متر با یک دوربین بزرگتر و تمام فریم احساس طبیعی تری می کند.

17-70 میلی متر می تواند هزینه ها را در مقایسه با سونی کاهش دهد ، اما راهی وجود ندارد که بگویید آن را حفظ خواهید کرد. این بشکه از مواد پلی کربنات روکش مات ساخته شده است و لنز شامل محافظت کامل در برابر گرد و غبار و پاشیده شدن برای جفت شدن بهتر با مدل های a6500 و a6600 است. عنصر جلو شامل یک پوشش ضد لکای حاوی فلورین است و دیافراگم موجود کمی بیشتر محافظت می کند. در صورت تمایل به افزودن فیلتر محافظ ، یک نخ فیلتر 67 میلی متری گنجانده شده است.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: تصویر تقریبی

Sony a7R IV (APS-C Crop) ، 54 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/2000 ثانیه ، ISO 100

تامرون واقعاً کنترل لنز را محدود می کند. حلقه های اصلی بزرگنمایی و فوکوس در آن وجود دارد ، اما این همه است. هزینه بیشتر برای لنز سونی یک دکمه عملکرد و سوئیچ AF / MF را اضافه می کند. دلتنگشان می شوی؟ این به نحوه کار شما بستگی دارد – به ندرت ، در صورت وجود ، آیا من از دکمه های عملکرد روی لنز استفاده می کنم ، اما من فراموش کردم که یک سوئیچ فوکوس داشته باشم.

فوکوس خودکار در اینجا سریع است و با تمام ویژگی های ردیابی ، تشخیص چهره و چشم دوربین شما و همچنین لنز سونی کار می کند. تنفس فوکوس ، که در نتیجه آن زاویه دید همراه با فوکوس تغییر می کند ، کم است – اگر از فوکوس خودکار راضی هستید ، این یک لنز مناسب برای فیلم و همچنین عکس است.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: تصویر تقریبی

Sony a7R IV (APS-C Crop) ، 70 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/125 ثانیه ، ISO 160

فوکوس دستی کمتر خوشایند است. حلقه فوکوس به راحتی می چرخد ​​و اگرچه سطح آن دارای برجستگی است ، اما لاستیک نیست و به راحتی راحت ترین کار با آن نیست. واکنش براساس سرعت چرخاندن حلقه تغییر می کند ، اما مقاومت کافی برای رسیدن به یک پاسخ دائمی وجود ندارد. اگر می خواهید به صورت دستی فوکوس کنید ، E 16-55mm F2.8 G سزاوار یک حق بیمه است – پاسخ آن خطی است ، و استفاده از حلقه کنترل فوکوس ساده تر است.

حداقل فاصله کانونی با فاصله کانونی تغییر می کند. برای پخش در اندازه کامل 1: 4.8 ، نزدیکترین لنز به وسیعترین زاویه خود فاصله دارد ، 7.5 اینچ از سنسور. با بزرگنمایی تا 70 میلی متر ، باید کمی عقب بروید ، اما می توانید یک طرح بزرگ به همان اندازه بزرگ را در حداقل فاصله کانونی (1: 5.2) متصل کنید. این به شما انعطاف پذیری خلاقانه ای می بخشد – اگر می خواهید ظاهری طبیعی تر داشته باشید ، می توانید برای تصاویر با چشم انداز دراماتیک از نزدیک کلوزآپ بگیرید.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: تصویر تقریبی

Sony a7R IV (APS-C Crop) ، 70 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/200 ثانیه ، ISO 100

تثبیت کننده نوری گنجانده شده است ، تامرون آن را جبران ارتعاش (VC) می نامد. ویژگی مهم این است که اگر دوربین سونی بدون IBIS دارید و تا به امروز a6500 و a6600 تنها مدل های APS-C هستند که آن را شامل می شوند. با یک NEX-6 قدیمی تر ، من عکس های دستی بدون تاری را با سرعت حداکثر 1/5 ثانیه گرفتم و با a7R IV ، یک فریم کامل که سنسور را نیز تثبیت می کند ، آن را کمی طولانی تر کردم تا 1/4 ثانیه.

در آزمایشگاه

در حالی که یک NEX-6 قدیمی را برای عکاسی از محصول جدا و گردگیری می کردم و می دیدم که چگونه لنز بدنه APS-C را اداره می کند ، بیشتر وقت خود را صرف استفاده از آن با قاب کامل a7R IV کردم. سنسور 60 مگاپیکسلی آن به طور خودکار عکس ها را در اندازه های APS-C قطع می کند ، وضوح خروجی خالص آن در حدود 26 مگاپیکسل است که کمی بیشتر از نسل فعلی دوربین های 24 مگاپیکسلی سونی در خانواده APS-C است.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: تصویر تقریبی

Sony a7R IV (APS-C Crop) ، 17 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/100 ثانیه ، ISO 100

ببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیمببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیم

من هیچ شکایتی از قطعنامه ندارم. من از Imatest برای بررسی عملکرد 17 میلی متر ، 43 میلی متر و 70 میلی متر استفاده کردم و وضوح شبکه به همان خوبی است که از یک عکس 26 مگاپیکسلی انتظار می رود ، یعنی حدود 3000 خط ، نتایجی که در f / 2.8 تا f / 11 کاملاً برجسته هستند.

پراش تصاویر در f / 16 کمی نرم می کند ، اما نتایج هنوز هم بسیار خوب هستند (2600 خط). در اینجا ، با این وجود ، ستاره های خورشیدی با نماهای خاص را به نظر می رسانید. وضوح در تنظیمات f / 22 به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، اما شما بهترین ستاره های خورشید را در آنجا می گیرید.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: حلقه پیاز

برش از یک عکس NEX-6 که لهجه های فوکوس شده را نشان می دهد

دیافراگم 9 پره ای گرد شده وظیفه خود را حفظ می کند و لهجه های تمرکز زدایی گرد را در هنگام باریک شدن دیافراگم حفظ می کند ، اما لنز اثر چشم گربه را در لبه های قاب در f / 2.8 نشان می دهد – هنوز کاملاً متوسط ​​است. برخی از اثرات حلقه پیاز را در لهجه های بدون تمرکز مشاهده می کنیم. این یک حواس پرتی است که ممکن است برخی زمینه ها را اشغال کند اما در هر تصویری مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

من هنگام کار با نور پس زمینه بسیار شدید متوجه کمی خلوص شدم. این یک اثر کاملاً نرم و اثیری با دهانه های گسترده است ، اما وقتی جلوی ستاره های خورشید متوقف شوید می تواند کمی زشت شود. اگر طرفدار پرتره های دارای نور پس زمینه هستید ، می توانید مکث کنید ، اما از کاپوت استفاده کنید و مستقیماً به خورشید (یا نور مشابه آن شلیک نکنید) خوب خواهید شد.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: تصویر تقریبی

Sony a7R IV (APS-C Crop) ، 70 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/200 ثانیه ، ISO 100

تنظیمات موجود در دوربین تحریف ها را برطرف می کند و ویتنام را جبران می کند. اگر آنها را خاموش کنید ، انحنای بشکه در انتهای پهن ، اثر بالشتک در بزرگ نمایی و زاویه های تاریک در f / 2.8 مشاهده خواهید کرد. اگر از عکسبرداری خام استفاده می کنید ، باید تنظیمات نمایه را اعمال کنید – Adobe Lightroom از قبل یک لنز دارد. در هر صورت ، شما فقط در حال تنظیم خودکار یا چند کلیک از عکس هایی با خطوط مستقیم و حتی نور هستید.

لنز برای عکاسان مبتدی

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD از موارد اضافه شده به کتابخانه لنزهای E-mount است. این باعث افزایش قدرت بزرگنمایی E 16-55mm F2.8 G ، تثبیت کننده نوری می شود و تصاویر بسیار واضحی را در کل دامنه بزرگنمایی خود ایجاد می کند. هزینه چند صد دلاری کمتر از مدل ممتاز سونی تنها به جذابیت آن می افزاید.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD: تصویر تقریبی

Sony a7R IV (APS-C Crop) ، 70 میلی متر ، f / 2.8 ، 1/500 ثانیه ، ISO 100

او کمی از کمال خجالتی می افتد. اختصاص نسبت بزرگنمایی طولانی تر و اضافه کردن تثبیت کننده به معنای آن است که کمی بزرگتر از E 16-55mm F2.8 G است و لنز Tamron کنترل لنزهایی را که با Sony دریافت می کنید از دست می دهد. با 17-70 میلی متر کمی تابش خیره می شوید و تجربه تمرکز دستی عالی نیست.

Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD

و با این وجود چیزهای بیشتری وجود دارد که شما در اینجا دوست دارید بیش از آنچه که دوست ندارید. 17-70 میلی متر F2.8 در کلاس متفاوتی از کیت های بزرگنمایی اصلی مانند E 16-50 میلی متر و E 18-55 میلی متر است و نور بیشتری نسبت به کیفیت بزرگنمایی میان برد سونی ، E 18-135 میلی متر F3.5-5.6 جمع می کند . این یک لنز مخصوصاً جذاب برای عکاسانی است که از کیت بزرگنمایی خارج شده اند و برنده ای شایسته در ویراستاران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *