سیگما با داشتن لنزهای سبک سبک درجه یک از سری I که در بدنه ای آلومینیومی براق قرار گرفته اند ، عکاسانی را که می خواهند از یک دوربین تمام فریم استفاده کنند اما هنوز هم نور را بسته بندی می کنند ، جلب می کند. دوربین 24 میلی متری F3.5 DG DN Contemporary (549.99 دلار) زاویه دید گسترده ای را ضبط می کند ، از نزدیک فوکوس می کند و در دوربین شما عالی به نظر می رسد. این یک لنز خوب برای کاربران آینه است ، چه یک سیستم E-Mount یا L-Mount ، و برنده جایزه Editors ‘Choice.

سری سیگما I

امروزه سیستم های دوربین فول فریم مقرون به صرفه تر از گذشته هستند ، اما ممکن است عکاسانی که قصد انتقال از سیستم های APS-C را دارند همچنان از قیمت و اندازه لنزهای فول فریم خجالت زده شوند.

خوشبختانه اخیراً به سمت لنزهای کوچکتر ، ارزان قیمت (اما نه ارزان) حرکت کرده است. سیگما اعداد اول کوچک خود را در سبد سری I قرار می دهد. 24 میلی متر F3.5 بیشترین نمای را از چهار عدد اول این سری را پوشش می دهد که شامل مدل های 35 میلی متر F2 ، 45 میلی متر F2.8 و 65 میلی متر F2 نیز می باشد. همه آنها برای دوربینهای E-Mount سونی و همچنین مدلهای L-Mount از Leica ، Panasonic و Sigma در دسترس هستند.

برای عکاسان L-Mount ، این لنز رقبای مستقیم کمی دارد. فاصله کانونی توسط بزرگنمایی پوشانده می شود ، اما تنها فوکوس اتوماتیک درجه یک در این نزدیکی است که Leica APO-Summicron-SL 28 mm F2 ASPH 5200 دلاری دارد ، که به عنوان یک جعبه درجه یک حساب می شود اما نه مقرون به صرفه است و نه سبک.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر در برابر سونی FE 24 میلی متر F2.8 G

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر در برابر سونی FE 24 میلی متر F2.8 G

اگر از دوربین سونی استفاده می کنید ، لنزها با FE 24mm F2.8 G این شرکت روبرو هستند ، لنزی که از نظر مفهوم و عملکرد بسیار شبیه است. کانسپت سونی نیز کاملاً سبک است ، کمی کوچکتر است و در یک لوله آلومینیومی جای می گیرد. هیچکدام از آنها به اندازه کافی نازک نیستند که بتوان آن را پنکیک نامید – اگر ساخت و ساز پلاستیکی آن را ناراحت نمی کنید ، ارزان Rokinon 24mm F2.8 برای کاربران سونی وجود دارد که کوچکترین و سبک ترین پرایم را می خواهند.

کمی زاویه دید

24 میلی متر F3.5 اندازه کف دست است ، حدود 1.9 در 2.5 اینچ (HD). به اندازه کافی کوچک است که در صورت عدم استفاده از آن به داخل جیب می رود (اگرچه ابتدا باید درپوش لنز را بگذارید) ، و برای عکاسانی که دوست دارند دوربین و کیف کوچک شانه حمل کنند مناسب است. با 7.9 اونس ، کمی سنگین تر از سونی 24 میلی متر F2.8 G (1.8 در 2.7 اینچ ، 5.7 اونس) است ، اما درست است.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر: نمونه تصویر

نمای بیرونی آلومینیوم است و با پوشش سیاه آنودایز شده است. عالی به نظر می رسد و لنزها نیز عملکرد خوبی دارند. سیگما فضای کمی را بین حلقه های کنترل فوکوس و دیافراگم قرار می دهد تا در هنگام تنظیم دیگری با یکی خراب نشوید. دکمه عملکرد لنز یا کنترل دیافراگم بی صدا را که سونی در 24 میلی متری کوچک خود قرار می دهد ، دریافت نمی کنید. عملکرد عکس را به خصوص از دست نمی دهم ، اما اگر به فیلم علاقه بیشتری دارید ، یک حلقه ضربه محکم و ناگهانی بدون کلیک مطلوب است.

پایه لنز توسط یک مهر و موم لاستیکی محافظت می شود ، که محافظت کمی در برابر گرد و غبار و پاشش در لنز ایجاد می کند ، اما هیچ گونه مهر و موم داخلی اضافی ندارد. اگر از باران سبک لذت می برید ، مجبور نیستید برای پوشش بدوید ، اما این یک لنز دارای درجه طوفان نیست. اگر در همه شرایط آب و هوایی عکاس هستید ، Sony FE 24mm F2.8 G یا بزرگتر اما بودجه 24mm F2.8 از Tamron گزینه های بهتری هستند.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر

یک کاپوت فلزی موجود است که برای کمک به حفظ اثر انگشت و قطرات باران از شیشه جلو مفید است. عنصر جلو کاملاً کوچک است ، اما با پوشش اسمیر محافظت نمی شود ، بنابراین باید مراقب آن باشید. می توانید فیلتر محافظ 55 میلی متری اضافه کنید و حتماً از درپوش لنز استفاده کنید. دو شامل می شود – یک درپوش پلاستیکی استاندارد و یک فلز مغناطیسی دیدنی و جذاب.

فوکوس خودکار بسیار سریع و کاملاً بی صدا است ، به علاوه برای وبلاگ نویسان بعد از یک لنز سبک و عریض برای راه رفتن و صحبت کردن فیلم ها. فوکوس دستی نیز موجود است. حلقه فوکوس به راحتی ، اما با مقاومت کمی می چرخد. پاسخ غیر خطی است ، بنابراین چرخش های کندتر باعث می شوند تنظیمات دقیق تر و سریع ترها چشمگیرتر باشند.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر: نمونه تصویر

فیلمبرداران ممکن است از عدم پاسخ تمرکز خطی شکایت کنند ، چیزی که با FE 24mm F2.8 G. Sigma دریافت می کنید به طور قابل توجهی تنفس متمرکز هنگام تجمع بین افراد را نشان می دهد ، اگرچه اثر کاملاً غایب نیست. هنوز هم هنگام جمع آوری از ماکرو به اشیای دور مشاهده خواهید کرد ، اما با تغییرات دقیق تمرکز این مورد قابل توجه نیست.

تمرکز نزدیک نکته ویژه ای است. لنز می تواند به طور خودکار تا 4.3 اینچ فوکوس کند ، برای نتایج ماکرو 1: 2 به اندازه کافی خوب است. وضوح لبه در هنگام فوکوس از نزدیک بهترین نیست ، اما اگر کمی f-stop را باریک کنید نتایج کاملاً واضح و واضح است.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر: نمونه تصویر

تثبیت کننده نوری شامل نمی شود ، اما با این نوع لنزها انتظار نمی رود. اکثر دوربین های سازگار شامل تثبیت کننده در بدنه هستند. سیستم 5 محوره IBIS Sony a7R IV در از بین بردن ارتعاشات از فیلم دستی بسیار مثر است و برای نوردهی بدون تاری برای 1/5 ثانیه به اندازه کافی مناسب است.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر در آزمایشگاه

من 24 میلی متر F3.5 DG DN Contemporary را در E-Mount آزمایش کردم و برای ارزیابی عملکرد نوری آن را با 60MP Sony a7R IV و نرم افزار Imatest جفت کردم. این جفت در بزرگترین دیافراگم ، f / 3.5 ، از وضوح بسیار خوبی (3900 خط) برخوردار است. شفافیت در حاشیه کاهش جزئی دارد ، اما جای نگرانی نیست.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر: نمونه تصویر

ببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیمببینید که چگونه دوربین ها و لنزها را آزمایش می کنیم

وضوح در هنگام توقف کمی بهبود می یابد ، به علاوه برای عکاسانی که با دوربین های پیشرفته ای مانند a7R IV یا Panasonic S1R کار می کنند. در f / 8 ، وضوح لبه به لبه عالی (4600 خط) ایجاد می کند و در f / 11 روشن می ماند.

عکس ها کمی نرمی در f / 16 و f / 22 را نشان می دهد. دلیل آن پراش است ، یک اثر اجتناب ناپذیر که ذرات نوری را که از دیافراگم بسیار کوچک عبور می کنند ، پراکنده می کند. ممکن است عکاسان منظره هنوز هم مفید باشند ، زیرا لنزها در این تنظیمات ستاره های خورشیدی چند نقطه ای را ترسیم می کنند.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر: نمونه تصویر

با دیافراگم های وسیع تر ، خورشید یا سایر نقاط روشن نور در عکس شما به صورت تعریف شده نیستند. در اینجا سوراخ گرد شده با 7 تیغه به اجرا در می آید. در ترسیم پس زمینه های فوکوس شده کار بسیار خوبی انجام می شود ، اگرچه لازم است کمی نزدیک به سوژه خود کار کنید و برای یک پس زمینه واقعی تار بین آنها فاصله داشته باشید.

اپتیک ها برخی از انحنای لوله را نشان می دهند ، حدود 2.4٪ بدون اصلاح. با این حال ، تنظیمات در دوربین پشتیبانی می شوند و باید از آنها استفاده کنید. در صورت وجود ، هیچ خمشی قابل مشاهده از خطوط مستقیم وجود ندارد ، که باعث می شود لنز برای کارهای معماری مناسب باشد. این تنظیمات همچنین لبه ها و گوشه های تیره شده را جبران می کند ، و باعث کاهش اثر پرتویی می شود که لنز بدون آنها نشان می دهد.

زاویه دید گسترده برای طرفداران لنزهای کوچک

به طور کلی ، سری Sigma I دارای ارزش قوی و ساخت عالی با ویژگی های نوری متناسب است. دوربین 24 میلی متری F3.5 DG DN Contemporary نماهای وسیعی را ثبت می کند ، از نزدیک فوکوس می کند و ساختار آلومینیومی به جذابیت آن افزوده است.

اگر از سیستم L-Mount استفاده می کنید ، هیچ رقابت واقعی برای صحبت وجود ندارد – این تنها قسمت اصلی کوچک و گسترده با فوکوس خودکار است که برای سیستم فروخته می شود. از نظر دارندگان سونی ، آبها کمی مبهم است ، اما ما هنوز سیگما را آنقدر دوست داریم که بتوانیم در انتخاب ویراستاران برنده باشیم.

سیگما 24 میلی متر F3.5 DG DN معاصر

مستقیم ترین رقیب آن Sony FE 24mm F2.8 G است ، لنزهایی که کمی کوچکتر و کمی گران ترند. این به خودی خود یک عملکرد عالی است و ممکن است شما محافظت بیشتر از آن در برابر آب و هوا و یک حلقه کنترل دیافراگم بی صدا را ترجیح دهید. ما به سیگما یک مزیت جزئی می دهیم ، زیرا کنترل های آن کاملاً در کنار هم قرار نمی گیرند و ما عاشق فوکوس خودکار سریع و آرام آن هستیم.

سیگما 24 میلی متر F3.5 با قیمت 550 دلار در محدوده قیمت میان رده قرار می گیرد. چندین گزینه بودجه برای دارندگان سونی نیز در نظر گرفته شده است. Rokinon 24mm عملکرد چندان خوبی ندارد ، اما حتی نازک تر است ، در حالی که Tamron 24mm F2.8 تصاویر واضحی را ارائه می دهد ، اما از فوکوس خودکار کندتر رنج می برد. در طرف دیگر طیف ، Sony FE 24mm F1.4 GM بیش از دو برابر هزینه دارد ، اما در بین بهترین لنزهای موجود برای هر سیستم دوربین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *